Porady

Jak wybrać najlepszą platformę sklepową (i dlaczego czytanie recenzji to zły pomysł)

Sklep internetowy działa w oparciu o oprogramowanie, które zarządza produktami, magazynem, sprzedażą, dostawami, i wieloma innymi rzeczami. Takie oprogramowanie nazywamy popularnie systemem sklepu lub – bardziej technicznie – CMSem e-commerce (systemem zarządzania treścią e-commerce). Takich systemów na rynku są dziesiątki. Dziś podzielę się z Tobą prostym sposobem na wybranie tego najlepszego – szybko i bezproblemowo.

Czytaj dalej…

Jak oszczędzić na ZUS pracując i rozliczając się w Polsce – dwie metody o których nie wiedziałeś

Od kilku lat dużą popularnością cieszy się rejestrowanie działalności na Wyspach Brytyjskich. Trudno się zresztą temu dziwić skoro prowadzenie tam działalności wiąże się z opłacaniem składek ubezpieczeniowych wynoszących 600zł na rok, gdzie księgowej nie potrzeba zatrudniać do 20 miesiąca prowadzenia działalności a kwota wolna od podatku to 60 tysięcy złotych. Olbrzymiej ilości polskich przedsiębiorców zdawało

Czytaj dalej…

Jak samodzielnie wykonać pozycjonowanie lokalne strony internetowej

Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu firmy, które oferują swoje usługi na ograniczonym obszarze (restauracje, mechanicy, gabinety lekarskie) mogą pojawić się w wynikach wyszukania Google na frazach lokalnych, czyli takich jak np. „Basen Częstochowa” lub „Restauracja chińska Opole centrum”. Zwykle na frazy lokalne nie ma zbyt wielkiej konkurencji dlatego pozycjonowanie na nie jest o wiele prostsze niż na

Czytaj dalej…

Jak dokształcić pracownika aby zajmował się stroną internetową

Rzadko który przedsiębiorca potrafi oprócz zajmowania się swoją firmą i rodziną, znaleść jeszcze czas na doglądanie strony internetowej. Jeśli ktoś ma szczęście, to agencja, która wykonała dla niego stronę oferuje także usługi jej administrowania i uzupełniania treścią. Jeśli tak nie jest, co jest zresztą o wiele bardziej prawdopodobne, pozostaje albo zatrudnić doświadczonego administratora (drogo) albo

Czytaj dalej…

Jak ustalić ceny i stworzyć dobrą strategię cenową

Według badania Harvard Business Review 1% zmiany ceny może skutkować nawet 11% wzrostem dochodów. Jednak większość firm ustala swoje ceny albo równając je do poziomu konkurencji albo po prostu dodając z góry określoną marżę co nie pozwala osiągnąć maksymalnego możliwego zysku ze sprzedaży. Poprawne ustalenie cen nie jest jednak rzeczą prostą. Istnieje kilka różnych technik

Czytaj dalej…

Na co zwrócić uwagę planując wielojęzyczną stronę internetową

Ostatnio pracowałem przy dwóch projektach wielojęzycznej i międzynarodowej strony internetowej dlatego w tym artykule postanowiłem podzielić się z Wami moimi doświadczeniami. Omawiam jak przygotować takie strony, na jakie rzeczy należy zwrócić uwagę i co może sprawiać problemy. Czy moja strona nadaje się do przetłumaczenia? Musisz wiedzieć, że prawie każda strona internetowa może być dostępna w

Czytaj dalej…

Sprzedaż wielokanałowa w praktyce: jak zautomatyzować najbardziej czasochłonne czynności.

Abyś mógł konkurować na rynku musisz docierać ze swoją ofertą do klientów na wiele sposobów. Możesz do tego wykorzystać m.in. takie kanały jak serwisy aukcyjne, markety handlowe, porównywarki cen oraz wiele innych. Możliwości jest sporo, jednak każdy kanał wymaga, aby system Twojego sklepu sprostał określonym wymaganiom – w przeciwnym razie zamiast szybkiej automatyzacji czeka Cię

Czytaj dalej…

Czym jest ścieżka zakupowa i jak ją wykorzystać aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie

Najprostsza ścieżka zakupowa (tzw. model AIDA) określa 4 etapy, na których może się znaleźć Twój potencjalny klient: świadomości istnienia produktu zainteresowania nim pragnienia akcji Oczywiście osoby, które składają u Ciebie zamówienie są na ostatnim etapie tej ścieżki. Jednak jest ich stosunkowo niewiele w porównaniu z ilością wszystkich odwiedzających. Najczęściej jest ich między 1% a 2%.

Czytaj dalej…