Porady

Jak pisać bloga firmowego lub bloga sklepu internetowego

Piszę artykuły na E-Biznes Krok Po Kroku od trzech lat. Pierwszy rok zmarnowałem. Nie wiedziałem jak pisać a nawet jak zabrać się do pisania i przez to strasznie się męczyłem. Popełniłem mnóstwo błędów, nie wiedziałem jak zaplanować blog, jakiej użyć strategii. A porady znalezione w sieci postawiły mi na drodze więcej przeszkód niż pozwoliły przeskoczyć.

Czytaj dalej…

„Bo boli za mało”, czyli 8 rzeczy w e-biznesie o które trzeba zadbać zanim będzie za późno

Nie jestem osobą, której „trzymają” się dowcipy. Zwykle zapominam je po kilku godzinach. Kilka lat temu usłyszałem jednak taki, który pamiętam do dziś. Siedzi facet na tarasie przed domem a obok niego leży pies i wyje. Podchodzi do nich kobieta i pyta – Dlaczego Pana pies tak wyje? – Bo leży na gwoździu – odpowiada mężczyzna.

Czytaj dalej…

Jak budować markę – podstawy brandingu

Marka to nie tylko logo. Marka jest wykreowanym w umyśle klienta wyobrażeniem, które wyróżnia firmę, produkt lub usługę na tle konkurencji, buduje i podkreśla przewagę konkurencyjną oraz sprawia, że ludzie się do nich przywiązują. Jak ją budować? W tym artykule omówimy podstawy tego dość rozbudowanego tematu. Cel Przed rozpoczęciem działań brandingowych musisz sobie odpowiedzieć na

Czytaj dalej…

[Wideo] Jak „podrasować” zdjęcia na stronę internetową

Jeśli masz sklep internetowy lub stronę z dużą ilością zdjęć, to w myśl zasady „obraz mówi więcej niż tysiąc słów” warto abyś zadbał o ich odpowiednią jakość. Ponieważ nie zawsze dysponuje się dostatecznie ładnymi zdjęciami nagrałem dla Ciebie filmik pokazujący krok po kroku jak poprawić ich wygląd. Będziemy do tego wykorzystywali edytor zdjęć iPiccy. Jest

Czytaj dalej…

[W skrócie] Czym jest depozycjonowanie, kiedy się przed nim bronić a kiedy używać

Jeśli czytałeś cokolwiek odnośnie marketingu w sieci to na pewno obiła Ci się o uszy nazwa „pozycjonowanie” lub „SEO”. Jedno jak i drugie opisuje ten sam proces mający na celu wypromowanie strony na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Czym jest jednak depozycjonowanie? Nie jest trudno się domyślić, że depozycjonowanie to działania mające na celu

Czytaj dalej…

Jakie wyznaczyć sobie cele po otwarciu strony internetowej

Niezależnie jak bardzo chciałbyś aby to było prawdą, nowa strona internetowa nie jest maszynką do generowania pieniędzy. Jest tylko prototypem, który niekoniecznie musi dobrze konwertować ruch na zysk. Dlatego zanim jeszcze marketing „zaskoczy” i strona zacznie przyciągać wiele osób powinieneś ją dopracować. Pozwoli Ci to ją zmienić w filar swojego biznesu. Dlatego zaraz po uruchomieniu

Czytaj dalej…

Reklamy AdWords na frazach brandowanych – broń do walki z konkurencją

Czasami wpisujesz w Google frazy brandowane czyli zawierające nazwę jakichś firm, np. „Plus GSM”, „Gazetka  Media Expert” lub „Komputronik Toruń”. Wpisując takie frazy spodziewasz się, że na pierwszym miejscu wyników wyszukania znajdziesz link do ich stron. Często jednak zdarza się, że ponad takim linkiem jest… reklama prowadząca w to samo miejsce. Dlaczego tak się dzieje?

Czytaj dalej…

Finansowanie społecznościowe w pigułce. Rozmawiam z Jakubem Sobczakiem z PolakPotrafi.pl

Crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe w ciągu ostatnich kilku lat stało się popularną metodą pozyskiwania środków na rozpoczęcie działalności oraz znalezienie pierwszych klientów. O jego podstawach rozmawiam z Jakubem Sobczakiem z PolakPotrafi.pl – największego polskiego portalu crowdfundingowego. Jakubie, czy mógłbyś przybliżyć czytelnikom ideę crowdfundingu? Pewnie. Finansowanie społecznościowe to przede wszystkim sposób dzięki któremu osoby z pomysłem

Czytaj dalej…