Ta strona korzysta z plików Cookie. Polityka prywatnościRozumiem

Konwersja (w e-biznesie)

W e-biznesie mamy do czynienia z konwersją wtedy, gdy reklama, strona internetowa lub jakikolwiek z jej elementów nakłoni odwiedzającego do wykonania określonej akcji.

Przykłady:

Obiekt: Strona internetowa
Cel: Nakłonienie odwiedzającego do zakupienia produktu
Konwersja nastąpi gdy: odwiedzający zakupi produkt

Obiekt: Nagłówek
Cel: Nakłonienie czytelnika do zapoznania się z tekstem
Konwersja nastąpi gdy: czytelnik zapozna się z tekstem

Obiekt: Reklama
Cel: Nakłonienie kogoś do kliknięcia w nią
Konwersja nastąpi gdy: ktoś kliknie w reklamę

Mikro i makro konwersje

Konwersje możemy podzielić na główne (makro) i posiłkowe (mikro).

Przykładowo, aby nastąpiła makro konwersja strony internetowej – zakup produktu, musi nastąpić szereg mikro konwersji, które doprowadzą do tego odwiedzających, np. kliknięcie w reklamę, przeczytanie tekstu oferty oraz wypełnienie formularza.