Ta strona korzysta z plików Cookie. Polityka prywatnościRozumiem

Program partnerski

Program partnerski określa zasady współpracy pomiędzy reklamującym się sprzedawcą a partnerem, reklamującym jego produkty. Typowym przykładem partnerstwa jest współpraca reklamodawcy oraz właściciela strony internetowej. Posiadanie własnej strony nie jest jednak wymogiem (o tym za chwilę).

Program partnerski jest typem marketingu efektywnościowego, w którym prowizje dla partnerów wypłacane są kiedy reklamodawca uzyska jakąś konkretną korzyść, np. sprzeda produkt, nowa osoba polubi jego firmę na Facebooku, zarejestruje się, zapisze się na kurs, itd. Nie stosuje się tutaj popularnych w reklamach banerowych metod rozliczeń CPC oraz CPM na rzecz rozliczeń za efekty w modelach CPA, CPS oraz CPL.

Kolejnym elementem wyróżniającym programy partnerskie od zwykłych kampanii reklamowych jest zakres sposobów, na które partner może namawiać swoich odwiedzających do wykonywania akcji na stronie reklamodawcy. Partnerzy mogą nakłaniać swoich użytkowników do tego:

  • biernie, np. przekazując informacje o produktach w formie reklam lub artykułów sponsorowanych,
  • aktywnie, np. poprzez pisanie sponsorowanych recenzji, polecenia lub tworzenia ofert łączonych.

Partnerzy nie muszą w swoich działaniach być ograniczeni jednak tylko do własnej strony internetowej. Często zdarza się, że partnerzy tworzą nowe strony internetowe których celem jest wyłącznie promocja produktów reklamodawcy.

Mało etycznym, lecz bardzo często spotykanym środkiem reklamowym jest także spamowanie forów dyskusyjnych, blogów oraz wysyłanie spamu. Zwykle jednak reklamodawcy kończą współpracę z partnerami posługującymi się tymi metodami.