Ta strona korzysta z plików Cookie. Polityka prywatnościRozumiem

Jakie cele powinien spełniać sklep internetowy

Witam Państwa w pierwszym odcinku serii materiałów poświęconych projektowaniu sklepu internetowego.

Z tego materiału dowiedzą się Państwo o wszystkich celach, jakie powinien spełniać sklep internetowy aby maksymalnie wykorzystać każdą złotówkę zainwestowaną w działania marketingowe.

Typy odwiedzających a cele strony

Zacznijmy od rzeczy oczywistej, czyli od tego, że nie wszyscy, którzy wejdą na Państwa sklep, będą należeli do grupy jego potencjalnych klientów. Część z nich znajdzie się na stronie przez przypadek, np. po kliknięciu w źle stargetowaną reklamę (czyli taką, która jest wyświetlana osobom, które nie są zainteresowane sprzedawanym asortymentem). Takie osoby nie są zainteresowane zakupem produktów ze sklepu ponieważ nie mają lub nie są świadome istnienia potrzeb, które te produkty mogą zaspokoić.

Nie oznacza to jednak, że taki ruch jest stracony.

Możliwe, że takie osoby będą w przyszłości potrzebować Państwa produktów. Możliwe jest także, że ich znajomi już ich potrzebują.

Co zatem trzeba zrobić?

Otóż jednym z celów sklepu powinno być…

Cel 1. nakłonienie odwiedzających do polubienia profilu sklepu w sieci społecznościowej lub zapisania się do newslettera

Jeśli uda się Państwu zaciekawić takich odwiedzających publikowanymi przez siebie treściami, to będziecie mogli przez długi okres budować wizerunek i świadomość swojej marki w umyśłach takich osób.

Dzięki temu, w przyszłości ktoś może przypomnieć sobie o Państwa sklepie jeśli będzie potrzebować waszego produktu.

Ale nawet jeśli to nie nastąpi, to poprzez te media możecie nakłonić ich do podzielenia się informacją o Państwa firmie z ich znajomymi.

Cel 2. zaciekawić odwiedzających ofertą

Druga grupa osób, które będą często odwiedzać Państwa sklep, znajduje się na początku tak zwanej ścieżki zakupowej.

Są to osoby, które mają konkretną potrzebę, lecz nie wiedzą jaki typ produktu będzie w stanie ją zaspokoić. Za przykład mogą służyć przedstawiciele handlowi, którzy szukają laptopa do podróży służbowych, lecz nie wiedzą jakie cechy powinien posiadać taki, który będzie najlepiej spełniał swoją rolę.

Do tej grupy należą także osoby szukające np. nawozu do roślin doniczkowych i które nie wiedzą, jakie są typy nawozów i jakie będą nadawały się najlepiej właśnie do ich roślin.

Główną cechą osób z tej grupy jest to, że w krótkim czasie wchodzą na bardzo dużo stron i oglądają mnóstwo produktów.

Takie osoby to „błyskawiczni oglądacze”, którzy „przeskakują” między różnymi sklepami w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytania i produktów, które spełnią ich oczekiwania.

W Państwa interesie jest zatem zatrzymać ich jak najdłużej na swojej stronie i zaciekawić ofertą.

Można to zrobić poprzez:
– odpowiednią kategoryzację produktów,
– filtrowanie produktów,
– odpowiednio przygotowane opisy produktów
– i kilka innych technik, o których będę mówił w kolejnych filmikach.

Cel 3. Uświadomienie odwiedzających, że w sklepie jest produkt, który spełnia ich oczekiwania

Trzecią, mniej liczną grupę odwiedzających stanowią osoby, które zawęziły listę produktów, którymi są zainteresowane do kilku sztuk.

Celem Państwa strony powinno być zatem uświadomienie im, że produkt właśnie z Państwa sklepu jest tym najlepszym.

Cel 4. Udowodnienie odwiedzającym, że Państwa sklep jest najlepszym miejscem do złożenia zamówienia

Idąc dalej, jeśli będą Państwo sprzedawać takie same produkty, jakie oferują inne firmy – np. elektronikę – to spotkają się Państwo z jeszcze jedną grupą odwiedzających- z osobami, które są zdecydowane na zakup konkretnego produktu lecz szukają najlepszego sklepu w którym mogą to zrobić.

Oczywiste jest zatem, że aby złożyli zamówienie właśnie u Państwa to trzeba im udownodnić, że jest lepszy od konkurencji.

Jest to także kolejny cel, który musi spełnić sklep internetowy. Nie jest jednak ostatni.

Cel 5. Namówienie byłych klientów do złożenia kolejnego zamówienia

Prawda jest taka, że pozyskiwanie nowych klientów jest dla sklepów internetowych bardzo kosztowne.

Z drugiej strony, namawianie byłych klientów do powrotu do sklepu i złożenia kolejnego zamówienia jest o wiele tańsze.

Przez to główne zyski sklepu bardzo często są generowane nie przez nowych klientów lecz tych powracających.

Namówienie ludzi do powrotu powinno być więc ostatnim, lecz jadnym z najważniejszych celów Państwa sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *