Ta strona korzysta z plików Cookie. Polityka prywatnościRozumiem

Podstawowa konfiguracja WordPressa

W tym filmiku zajmiemy się podstawową konfiguracją systemu WordPress, który zainstalowaliśmy w poprzednim odcinku.

Zaraz po zainstalowaniu nasza strona będzie posiadać domyślny, prosty szablon graficzny, podstawową, tymczasową zawartość oraz będzie domyślnie skonfigurowana jako blog, czyli lista artykułów.

Od razu informuję, że WordPress co roku zmienia domyślny szablon graficzny, więc Twój może się różnić od tego na ekranie.

Logowanie do panelu WordPressa

Teraz zajmijmy się podstawową konfiguracją tej strony. W tym celu do tymczasowego adresu naszej strony dopiszmy /login.

Zalogujemy się używając danych dostępowych, które otrzymaliśmy od dhostingu.

Po zalogowaniu, przejdziemy do ekranu powitalnego naszego panelu administracyjnego.

W centralnej jego części widzimy moduły zawierające skrótowe informacje dotyczące wielu aspektów naszej strony, aktualności dotyczące rozwoju systemu WordPress oraz wiele innych.

Nie są one jednak zbyt ważne dlatego nie będziemy się z nimi zapoznawać i od razu przejdziemy do sekcji ustawień w lewym menu.

Ustawienia wordpressa

W ustawieniach ogólnych należy zmienić tytuł swojej witryny oraz usunąć jej opis. Zajmiemy się nim dopiero z chwilą omawiania ustawień SEO, czyli dotyczących pozycjonowania naszej strony.

Zmieńmy tutaj także adres email administratora strony. Będą na niego przychodziły powiadomienia o np. nowych komentarzach czy zarejestrowanych użytkownikach.

Po zapisaniu zmian , przejdźmy do sekcji „czytanie”. W tym miejscu chcemy zmienić ustawienia wyświetlania listy artykułów w taki sposób aby nie pokazywała nam całej ich treści lecz tylko skróty każdego z nich. W tym celu ustawmy opcję zatytułowaną „W kanałach nowości wyświetlaj” na „wypisy”.

Kolejnym krokiem jest ustawienie widoczności dla wyszukiwarek. Z racji tego, że obecnie pracujemy na stronie rozwojowej, nie chcemy aby znalazła się ona w Google. Dlatego w sekcji „widoczność dla wyszukiwarek” zaznaczymy pole „poproś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny”.

W sekcji „dyskusja” znajdziemy ustawienia komentowania na blogu.

Jeśli będziemy chcieli umożliwiać innym komentowanie naszych artykułów to najlepiej odznaczy pole zezwalające na pingbacki i trackbacki ponieważ często wykorzystywane są do wysyłania spamu.

Warto także włączyć 2-poziomowe zakorzenianie komentarzy, dzięki któremu unikniemy rozmów w komentarzach, nie związanych z tematem artykułu.

Ustawienie domyślne, czyli 5-cio poziomowe zakorzenienie umożliwia odpowiadanie na komentarze osobom, które same odpowiadały na komentarz kogoś, kto także odpowiadał na komentarz i tak dalej aż do 5 takich poziomów zagęszczenia. Z oczywistych względów jest to zbyt wiele.

Na początku warto także ustawić opcję „Komentarze muszą zostać zatwierdzone ręcznie„. Da nam to całkowitą kontrolę nad tym jakie komentarze pojawiają się na blogu.

Ustawienia mediów

Po zapisaniu zmian przejdźmy do sekcji „Media”. Można w niej ustawić wielkość grafik, które będą generowane na podstawie dodawanych do strony zdjęć.

Dzięki temu będzie się ona ładowała szybciej wyświetlając zdjęcia w najbardziej odpowiadającym rozmiarze.

Dla osiągnięcia najlepszych efektów zmienimy rozmiar miniatury na 320 x 320 pikseli.

Średni rozmiar ustawimy na 640 na 640 pikseli a największy na 1280.

Ustawienia bezpośrednich odnośników

Teraz, przejdźmy do sekcji „Bezpośrednie odnośniki”.

Z listy wybierzmy „nazwa wpisu”. Dzięki temu adresy internetowe podstron na naszej stronie będą najbardziej czytelne, łatwe w zapamiętaniu oraz będą pozytywnie działać na widzialność naszej witryny w wyszukiwarce Google.

Zapisujemy zmiany.

Modyfikacja ustawień LiteSpeed Cache

Ostatnim etapem jest zmiana domyślnych ustawień rozszerzenia do systemu WordPress – LiteSpeed Cache. Rozszerzenie to zostało automatycznie zainstalowane przez dhosting i służy do przyśpieszenia ładowania się stron oraz zmniejszenia zużycia zasobów serwera.

Na początek przejdźmy do sekcji „Pamięć podręczna” i włączmy opcję „Pamięć podręczna przeglądarki„, która znajduje się na samym dole strony.

Dzięki temu osoba odwiedzająca wielokrotnie naszą witrynę nie będzie za każdym razem pobierała całej strony z serwera lecz tylko niezbędne elementy. Reszta natomiast będzie zapisana przez jego przeglądarkę.

Dalej,… jeśli nie będziemy chcieli wyświetlać graficznych uśmieszków w komentarzach to możemy w zakładce „Tuning” je wyłączyć.

W zakładce Media z kolei możemy opcjonalnie włączyć „Lazy Load obrazków” oraz „iframeów”.

Dzięki nim wszelkie zdjęcia oraz filmiki na naszej stronie będą ładowane dopiero wtedy kiedy odwiedzający będą oglądali części strony, na których się znajdują. Nie będą więc ładowane np. zdjęcia w stopce kiedy odwiedzający będą patrzeć na jej nagłówek.

Tak jak mówiłem te ustawienia są jednak opcjonalne, ponieważ nie wszystkim przypada do gustu nagłe pojawianie się obrazków na oglądanych stronach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *