Ta strona korzysta z plików Cookie. Polityka prywatnościRozumiem

Nie przyszłoby Ci do głowy, że te 12 rzeczy obniża skuteczność Twoich ofert

Masz atrakcyjną wizualnie stronę, spory ruch, konkurencyjną ofertę a pomimo tego odwiedzający opuszczają ją po kilku sekundach? Oto 12 rzeczy, które mogą być tego przyczyną..

Twoja strona się zbyt długo ładuje

wydłużenie czasu ładowania strony

Specjaliści z serwisu MOZ (dawniej SEOmoz) za zgodą jednego ze swoich klientów sztucznie wydłużali czas załadowania ich strony. Celem eksperymentu było określenie wpływu jaki będzie miał czas oczekiwania za załadowaniem strony na konwersję.

Rezultaty okazały się potwierdzić tylko to o czym mówiono już od dłuższego czasu. Wydłużenie czasu ładowania z 1-2 sekund do 4-5 sekund poskutkował 50% obniżeniem skuteczności oferty.

Twój przycisk „Kup teraz” za mało się wyróżnia

Zostało wielokrotnie potwierdzone, że wyróżniające się przyciski na stronie www bardziej przyciągają uwagę i są częściej klikane. Najważniejszym z nich jest bez dwóch zdań przycisk „kup teraz”. Nie wyróżnia się? Popraw to!

Nagłówek oferty nie pasuje do tekstu reklamy

Twoja kampania reklamowa wspomina o unikalnej korzyści dla odwiedzającego, rozwiązaniu jego problemów lub ostatnich dniach promocji? Postaraj się aby nagłówek strony, do której prowadzi reklama mówiła o tym samym. W przeciwnym razie ryzykujesz, że odwiedzający wyjdzie ze swojej ścieżki myśli, zapomni dlaczego kliknął w reklamę i opuści Twoją stronę.

Każesz odwiedzającym wypełniać zbyt długie formularze

Chcesz namówić kogoś do rejestracji lub zostawienia swoich danych kontaktowych? Nie każ mu wypełniać zbyt wielu pól w formularzu.

Wypełnianie formularza wiąże się dla odwiedzającego z dwoma typami kosztu: czasu i poświęconych danych osobowych. Dodatkowo może on odczuwać niepokój związany z wykorzystaniem tych danych. Zmniejszając ilośc pól w formularzu do niezbędnego minimum zwiększysz jego skuteczność.

Tekst na Twojej stronie jest mało czytelny

Tekst napisany szarą czcionką o wielkości 13 pikseli na białym tle może wyglądać ładnie jednak na pewno nie zdobędziesz dzięki niemu klientów. Mało czytelny tekst szybciej męczy wzrok, wydłuża proces czytania i uniemożliwia szybkie odnalezienie ważnych informacji.

Dowiedz się jak poprawić czytelność Twoich tekstów.

Piszesz wstęp oferty według szkolnej regułki.

Kiedy byliśmy w szkole uczono nas pisania według regułki „wstęp > rozwinięcie > zakończenie”. Teraz, wiele osób wykorzystuje nabytą wiedzę pisząc teksty ofert. Tekstów, które nie spełniają swojej roli. Dlaczego?

Internauci charakteryzują się kilkoma wspólnymi cechami. Są niecierpliwi, szukają konkretnych informacji oraz bardzo szybko opuszczają stronę natrafiwszy na jakąkolwiek trudność. Dla nich „szkolne” wstępy są zbyt mało konkretne i rozwlekłe. Nie pozwalają szybko dowiedzieć się, czy cały tekst zawiera poszukiwane przez nich treści i – co za tym idzie – nie są w stanie przykuć ich uwagi i namówić do dalszego czytania.

Pisząc teksty ofert na stronach internetowych powinieneś kierować się tymi zasadami.

Twoja strona ma zbędne elementy

Przykład strony sprzedażowej mediteka.pl wypełnionej mnóstwem odciągaczy uwagi
Przykład strony sprzedażowej mediteka.pl wypełnionej mnóstwem odciągaczy uwagi

Menu, reklamy, informacje o innych ofertach, o kuponach rabatowych i promocjach – wszystkie te elementy mogą odciągnąć uwagę Twojego odwiedzającego od jego celu. Żaden z nich nie powinien się znajdować na stronach procesu realizacji zamówienia. Tylko niektóre mogą być obecne na stronach z ofertą (nie mylić ze stronami produktowymi w sklepach internetowych).

Zła opinia o Twojej firmie jest upubliczniona w sieci

Według badań każda niepochlebna recenzja lub opinia ma na nas taki sam wpływ jak 7 do 10 opinii pozytywnych. Jeśli Twoja firma lub produkt otrzymała taką opinię to musisz się odpowiednio obronić przed jej skutkami.

  • Zacytuj klientów, którzy wypowiadali się na problematyczny temat (koniecznie z podpisem i ew. zdjęciem)
  • Pochwal się średnią ocen z portali z opiniami,
  • Umieść w widocznym miejscu logotypy znanych firm korzystających z Twojej oferty.

Twoi odwiedzający nie znają ofert konkurencji

Bardzo często to nie silna oferta konkurencyjna może prowadzić do obniżenia skuteczności oferty ale fakt, że Twoi odwiedzający jej nie znają. Opuszczają więc Twoją stronę aby się z nią zapoznać. Wtedy, czy klient zdecyduje się kiedykolwiek powrócić na Twoją stronę zależy już tylko od tego jak skuteczna jest Twoja konkurencja w namawianiu do skorzystania z własnej oferty.

Można się jednak uchronić przed opuszczaniem strony przed odwiedzających prostym sposobem. Wystarczy umieścić w treści oferty tabelę porównującą produkt z ofertami konkurencyjnymi. Dodatkowo, uwydatniając w niej silne cechy swojego produktu można pokazać się w lepszym świetle.

Na pewno nie raz spotkałeś się z użyciem tej metody przeglądając ulotki sieci komórkowych. Zobacz jak technikę tę wykorzystuje firma Serif, która swoim oprogramowaniem próbuje konkurować z producentem programu Photoshop – firma Adobe

serif - porównanie produktów

Utrudniasz wybór

Powodem trudności w podjęciu wyboru może być…zbyt duży wybór lub zbyt małe różnice między wybieranymi produktami. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule o paraliżu wyboru.

Masz niski autorytet

Czy chcąc uzyskać informacje na temat ogniw w bateriach wolałbyś usłyszeć odpowiedź od sprzedawcy pączków czy od naukowca z NASA? Budując autorytet jako eksperta w swojej dziedzinie sprawisz, że ludzie łatwiej zawierzą Twym słowom oraz chętniej skorzystają z Twojej oferty. Dowiedz się jak go zbudować.

Nie wyróżniasz się

Czy potrafisz sobie odpowiedzieć na pytanie „dlaczego odwiedzający miałby kupić produkt od Ciebie a nie od któregokolwiek z Twoich konkurentów?”. Jeśli tak, to czy dobrze to komunikujesz? Jeśli nie, to dlaczego oczekujesz aby którykolwiek z odwiedzających coś u Ciebie kupił?

Dowiedz się jak się wyróżnić (strony nie znaleziono).

Co dalej?

Jeśli chcesz poznać więcej rzeczy, które obniżają skuteczność Twojej oferty przeczytaj poradnik, który dołączam do newslettera. Tam wypisałem ponad 50 elementów stron www, które obniżają ich dochodowość.