Personal branding – jak zbudować autorytet marki osobistej?

Z punktu widzenia marketingowego bycie rozpoznawanym jako ekspert, autorytet w jakiejś dziedzinie może przynieść wiele korzyści. Polecane przez takie osoby produkty uznajemy za lepsze, solidniejsze, lepiej dostosowane do naszych potrzeb.

Zostało naukowo i dowiedzione (i statystycznie potwierdzone), że postrzegana wartość produktu usprawiedliwia realny wzrost ceny!

Sprawia to, że wizerunek eksperta i autorytetu jest często wykorzystywany przez specjalistów od marketingu.

Wystarczy chociażby przypomnieć sobie reklamy, w których aktorzy grający lekarzy zachwalają, np. syrop na kaszel czy leki na ból głowy.

Co ciekawe, aby uchodzić za eksperta niekoniecznie musisz być najmądrzejszą osobą w swoim fachu. Wystarczy, że pokażesz czytelnikowi lub rozmówcy, że posiadasz od niego wyższą wiedzę i/lub doświadczenie na jakiś temat. Możesz do tego wykorzystać kilka z poniższych sposobów.

1. Redaguj bloga

Dodaj blog do swojej strony firmowej i pisz do niego artykuły o tematyce branżowej. W ten sposób pokażesz, że dobrze znasz się na tym co oferujesz. Co więcej, takie artykuły będą też generować dodatkowy ruch przychodzący z wyszukiwarek. Wykorzystaj to umieszczając w ich treści linki do swojej oferty.

2. Pisz reportaże, recenzje i przeprowadzaj wywiady

Robiąc to pokażesz nie tylko swoją wiedzę lecz również to, że nie ograniczasz się tylko do wiedzy z Internetu. Pokażesz, że jesteś pasjonatem, który cały czas pogłębia swoją wiedzę. Nie bój się krytykować ale pamiętaj aby zawsze dobrze uzasadnić swoją opinię.

3. Napisz książkę

Stwórz prosty eBook z poradami i dystrybuuj go przy pomocy jednej z internetowych księgarni lub udostępnij go (nawet za darmo) na własnej strony. Nie zapomnij jednak pochwalić się nową książką w jakimś widocznym miejscu swojego serwisu.

4. Pisz artykuły gościnne

Skontaktuj się ze stronami dla których chciałbyś napisać. Jeśli żadna nie przychodzi Tobie do głowy wpisz w Google np. „pisz dla nas” ekonomia (koniecznie z apostrofami). Znajdziesz w ten sposób strony, które zapraszają autorów do publikacji na ich łamach.

CZYTAJ  BuzzSumo - co to jest i jak działa? Praktyczny poradnik

5. Zadbaj o profesjonalny wygląd swojej strony

Zgodnie z zasadą „Szata nie zdobi człowieka. Ona go kreuje” staraj się aby Twoja strona oraz teksty na niej wyglądały profesjonalnie. Stosuj się do tych kilku sprawdzonych rad, które mają dobry wpływ na postrzeganie autora przez czytelników.

  • Umieść swoje zdjęcie w widocznym miejscu na każdej stronie,
  • Podpisuj każdy swój artykuł,
  • Pisz czarną czcionką na białym tle.

6. Udzielaj się jako mówca

Jeśli usłyszysz o odbywającym się sympozjum lub spotkaniu profesjonalistów zgłoś się jako prelegent. Oprócz tego, że później będziesz mógł się tym chwalić będziesz miał także jedyną w swoim rodzaju możliwość zyskania przydatnych kontaktów.

7. Udzielaj się na forach specjalistycznych lub serwisach typu Q&A

Wiele osób aktywnie udzielających się na forach lub serwisach typu Quora lub Yahoo Answers zbudowało swój autorytet i status eksperta wśród stałych bywalców tych serwisów. To im pomogło w zdobyciu nowych zleceń, propozycji pracy oraz rozpoznania poza tymi serwisami.

[signature]

Podobne wpisy