Dane użytkowników strony internetowej – jak je zdobyć?
Każdy strzęp wiedzy o osobach odwiedzających Twoją stronę pozwoli Ci lepiej dopasować jej zawartość do ich preferencji. Dzięki temu Twój sklep może lepiej prosperować a strona informacyjna więcej zarabiać na reklamach.
Poniżej wymieniam 4 proste metody, jak zebrać przydatne informacje.
Przeanalizuj frazy z Google
Ludzie, którzy wchodzą na Twoją stronę przez Google wchodzą na nią przez wyniki wyszukania konkretnych fraz, np. „domowe sposoby na odpchlenie kota”. Każda taka fraza mówi Ci czego poszukują odwiedzający.
Możesz łatwo sprawdzić większość fraz, które wpisują osoby odwiedzające Twoją stronę dzięki darmowej usłudze Google – Narzędzia dla Webmasterów.
Rejestracja w usłudze zajmie Ci kilka minut lecz to tylko połowa sukcesu. Będziesz musiał jeszcze potwierdzić, że jesteś właścicielem swojej strony co wymaga już trochę wiedzy technicznej. Jeśli to Ciebie przerasta to odezwij się do swojego informatyka a zrobi to w 5 minut.
Po udanej weryfikacji Twoja strona pojawi się na stronie głównej Narzędzi dla Webmasterów. Kliknij w nią a następnie w nagłówek wykresu na środku strony.
Na kolejnej stronie zobaczysz długą listę fraz, po których ludzie wchodzą na Twoją stronę.
A jeśli chcesz wiedzieć jakie konkretne strony w Twoim serwisie przyciągają ludzi zainteresowanych jakim konkretnym typem treści to na górze strony wybierz zakładkę „najpopularniejsze strony”. Wtedy frazy będą posegregowane według stron do jakich linkują.
Sprawdź dane Google Analytics
Google Analytics jest darmowym narzędziem statystycznym z którego możesz dowiedzieć się m.in.:
- z jakich rejonów pochodzi najwięcej odwiedzających,
- jakie strony w Twoim serwisie najbardziej i najmniej im odpowiadają,
- w jakim są przedziale wiekowym,
- jaki jest ich stosunek płci,
- i wiele innych, przydatnych informacji.
Wyciągnij wnioski z wypowiedzi na innych stronach
Jeśli masz sklep to przejrzyj porównywarki cen i znajdź opinie o produktach ,które oferujesz. Przejrzyj także opinie o konkurujących z Tobą sklepach. Dowiesz się z nich:
- jakie były oczekiwania i obawy klientów związane z zakupem,
- jakie cechy produktu były dla nich najważniejsze,
- czy zawiedli się na którejś z nich,
- jakie mieli oczekiwania wobec sklepu, itd.
Przygotuj ankietę
Ankieta jest zawsze dobrym sposobem na łatwe zdobycie opinii od odwiedzających a także potencjalnych oraz byłych klientów. Ankietę możesz umieścić na swojej stronie lub wysłać link do niej w mailach do klientów.
Nagrałem dla Ciebie ten krótki filmik instruktażowy, z którego dowiesz się jak to zrobić.
[signature]