Ta strona korzysta z plików Cookie. Polityka prywatnościRozumiem

15 sprawdzonych typów treści wykorzystywanych w content marketingu

Tworzenie treści w celu przyciągania klientów, czyli tzw. content marketing (ang. marketing treści) stanowi już regułę. Coraz trudniej konkurować w Google i przyciągnąć ruch na stronę kiedy wiele firm tworzy wysokiej jakości treści.

Ale content marketing jest cały czas opłacalny. Tylko reguły gry się zmieniły.

Jeśli chcesz aby inwestycja w marketing treści dalej przynosiła korzyści Twojej firmie, musisz się rozwijać i próbować nowych rozwiązań. 

W tym zestawieniu omówię 15 rodzajów “contentu”, które możesz wykorzystać w swojej strategii marketingowej, a także pokrótce omówię ich plusy i minusy.

Jednak zanim przejdziemy do listy, mam dla Ciebie kilka rad.

  • Porażka to też sukces – Niektórzy mogą obawiać się inwestycji w tworzenie nowych typów treści w obawie przed porażką. Jednak sukces nie jest możliwy bez porażek. Porażki uczą Cię co nie działa. Dlatego próbuj wielu rzeczy aż trafisz na tą, która będzie przynosiła najlepsze efekty.
  • Tworzenie nowych treści nie musi oznaczać dużego wydatku – bardzo często można po prostu przerobić, np. istniejący artykuł lub poradnik na np. podcast.
  • Mierz siły na zamiary – aby Twoje działania przyniosły efekty, lepiej skupić się na kilku rodzajach treści, by wprowadzić je najlepiej, jak możesz. Dopiero jeśli się nie uda, spróbuj innych rozwiązań.

Przejdźmy zatem do omówienia typów treści wykorzystywanych w content marketingu. 

1. Listy

Format ten jest najczęściej spotykany w przypadku artykułów blogowych (takich jak choćby ten) ponieważ jest wyjątkowo prosty w przygotowaniu a tematy pokroju “12 sposobów na” przyciągają ludzi w Google. 

2. Poradniki how-to

Treści typu how-to mogą okazać się bardzo przydatne podczas realizowania strategii marketingowej. Z reguły artykuły i poradniki how-to są długie oraz szczegółowe i w rezultacie ich stworzenie jest bardziej czasochłonne.

Z drugiej strony często tego typu treści okazują się inwestycją na długi czas – stają się tzw. evergreen content. Dzieje się tak, gdy jest w nich zawarta ponadczasowa wartość, która sprawia, że nawet po latach dany poradnik jest aktualny i przydatny.

3. Newsy branżowe

Każda nisza nieustannie się zmienia – pojawiają się nowe trendy, organizowane są konferencje branżowe itd. Bieżące informowanie o takich rzeczach pozwoli Ci zebrać wokół siebie czytelników, którzy będą do Ciebie regularnie wracać po dawkę najświeższych informacji z branży.

Największym plusem newsów jest to, że można je szybko przygotować. Największym minusem jest to, że dezaktualizują się równie szybko jak się je tworzy.

4. Pytania i odpowiedzi (Q&A)

Czy klienci wysyłają do Ciebie pytania dotyczące Twoich usług, proszą o rady czy rozwiązania problemów? Jeśli tak, to świetnie! Sami podsyłają Ci tematy, na których odpowiedzi nie mogli znaleźć w sieci. A to oznacza małą lub zerową konkurencję w Google!

Podpowiedź. Dla wzmocnienia SEO zamiast odpowiadać na każde pytanie z osobna, możesz zebrać je wszystkie w jednym miejscu.

5. Infografiki

Infografika pozwala stworzyć interesujące wizualne przedstawienie danego zagadnienia. Dzięki temu wiedza w nich zawarta jest znacznie łatwiej przyswajalna niż same suche fakty i liczby. Z tego też powodu infografiki są znacznie chętniej udostępniane w mediach społecznościowych. Niestety przygotowanie infografiki wymaga… grafika. I to najlepiej dobrego.

6. Podcasty

Podcast to – podobnie jak infografika – alternatywne medium do przekazywania informacji. Tym razem jest to nagranie audio w którym możesz przekazać informacje słuchaczom.

Kto ma to słuchać?

Nie lekceważ podcastów. Wiele osób w drodze do pracy słucha nie radia ale właśnie podcastów, które dostarczają im informacji na tematy, którymi są zainteresowani.

7. Filmiki

Filmiki to w tej chwili praktycznie oczywisty sposób dotarcia do nowych klientów. Dla niektórych firm nagrywanie filmików a następnie publikacja ich np. na YouTube jest bardziej opłacalna niż tworzenie innych typów treści. Warto rozważyć, czy tak samo może być w Twoim przypadku.

8. Wywiady

W przypadku tego rodzaju treści masz dość dużo swobody. Możesz zaprosić swojego ciekawego klienta lub eksperta branżowego. Taki content nie tylko jest unikalny, ale i dostarcza prawdziwej wartości.

9. Omówienie statystyk i ankiet

Czy właśnie zostały opublikowane wyniki badania lub ankiety, które zawierają w sobie ciekawe spostrzeżenia dotyczące Twojej branży? A może sam przeprowadziłeś tego typu badanie?

Zamieść najważniejsze dane i omów je we wpisie blogowym lub w infografice.

Taki rodzaj treści okazuje się niezwykle przydatny w każdej strategii marketingowej, gdyż jest chętnie udostępniany przez innych.

10. White Papers

White Papers wykorzystuje się w przypadku zdobywania klientów biznesowych. Raport taki ma za zadanie przedstawić pewien złożony, biznesowy problem oraz wyjaśnić, w jaki sposób można go rozwiązać. Może on także analizować inne zagadnienia jak bieżące trendy oraz tłumaczyć, w jaki sposób się do nich przygotować.

Sporządzenie tego rodzaju contentu wymaga bardzo zaawansowanych badań – jego treść często jest oparta na badaniach naukowych czy samodzielnie przeprowadzonych analizach. Jednak dzięki publikacji white papers zyskujesz autorytet, co jest często nieocenioną pomocą w zdobyciu klienta.

11. E-booki

Niekiedy pewien złożony temat może być zbyt duży na zwykły wpis na blogu. Jeśli chciałbyś go omówić znacznie szerzej, przygotuj e-booka. Ten rodzaj treści znajduje także inne zastosowanie w strategii marketingowej, gdyż może służyć jako narzędzie do pozyskiwania subskrybentów na listę mailingową. W zamian za pobranie publikacji odwiedzający stronę podaje swoje dane kontaktowe, co możesz wykorzystać w swoich kampaniach mailowych.

12. Recenzje książek

Jeśli chcesz budować wokół siebie wizerunek eksperta branżowego oraz uprawiać tzw. thought leadership, recenzowanie książek to świetny wybór. Pochwal to, co Ci się w nich spodobało, skrytykuj myśli, z jakimi się nie zgadzasz oraz ogólnie wyciągnij z nich wszystko, co najciekawsze. Nie tylko przygotujesz ciekawy content, ale i sam przy okazji nauczysz się czegoś pożytecznego.

13. Recenzje produktów

Nie chodzi tutaj tylko o rozbudowane recenzje produktów, które sprzedajesz w swoim sklepie, choć to także bardzo dobry pomysł. W każdej branży znajdą się jakieś oprogramowania, narzędzia, czy usługi. Podobnie jak w przypadku recenzowania książek, taki content także pomaga w budowaniu wizerunku lidera w branży.

14. Webinar

Webinary to całkiem unikalne narzędzie, które warto dołączyć do swojej strategii marketingowej. Przypominają po prostu kurs, lekcję z udziałem obecnych. Jako że ważny w ich przypadku jest także udział innych, warto taki webinar zaplanować odpowiednio wcześniej, a następnie go promować, by wzięło w nim udział jak najwięcej osób.

15. Prezentacje

Zorganizowanie webinaru, spotkania biznesowego czy wykładu często wymaga wcześniejszego przygotowania prezentacji multimedialnej. Gdy już owe wydarzenia się odbędą, warto po nich opublikować owe materiały np. na SlideShare.

Podsumowanie

Jak widzisz, istnieje wiele rodzajów treści, które możesz z powodzeniem wykorzystać w swojej strategii marketingowej. 

Pamiętaj o poradach wymienionych na początku. 

Nie bój się próbować czegoś nowego – śmiało eksperymentuj ze swoimi pomysłami na content. Nie musisz wprowadzać od razu wszystkiego naraz, lecz skup się na kilku opcjach. W ten sposób Twoja firma zacznie skuteczniej pozyskiwać klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *