Badaj ruch na stronie jak zawodowiec – oto mój plugin do WordPressa nad którym pracowałem 10 miesięcy.

Witaj serdecznie

Ten wpis jest inny niż wszystkie ponieważ omawiam w nim mój własny produkt. Jednak jeśli masz stronę na systemie WordPress to powinieneś go przeczytać, ponieważ wtyczka, którą wykonałem może być dla Ciebie bardzo pożyteczna.

Ale przechodząc do rzeczy…

Wtyczki do systemu WordPress można liczyć już w setkach tysięcy. Takich, które umożliwiają badania ruchu jest kilkadziesiąt. Jednak zawsze mi w nich brakowało bardzo podstawowych funkcji.

Przykładowo…

  1. Nie ma rozwiązania, które jest w pełni zgodne z RODO – we wszystkich przypadkach trzeba szukać osobnych wtyczek do śledzenia ruchu i wyświetlania ciasteczek (w trybie opt-in) lub zatrudniać developera.
  2. Nie ma wtyczek, które umożliwiają integrację wielu różnych narzędzi do badania ruchu (i nie tylko), np. Google Analytics, Facebook Pixela, Hotjar, Google Ads, Google Optimize, GTM, itd. Do wszystkiego trzeba kupować oddzielne rozszerzenia.
  3. Brakuje wtyczek, które naprawdę dbają o jakość danych, które zbierają, np. umożliwiają śledzenie kliknięć środkowym przyciskiem myszki.
  4. No i w końcu nie ma takich, które mają wbudowaną informację o ciasteczkach z geolokalizacją.

Tego typu braków jest bardzo wiele, dlatego postanowiłem coś z tym zrobić i samodzielnie przygotować taki plugin. Po 10 miesiącach pracy plugin jest w końcowej fazie produkcji. Nazywa się Full Picture (zapraszam na jego stronę) i z wielką przyjemnością teraz Ci go prezentuję.

Czym jest Full Picture?

Full Picture to plugin do WordPressa, który umożliwia:

  1. Podłączenie do strony 11 różnych systemów do badania ruchu, optymalizacji treści, liczenia konwersji reklam, itp.
  2. Podłączenie dodatkowych narzędzi poprzez zintegrowany Google Tag Manager.
  3. Wyświetlenie na stronie informacji o ciasteczkach (która jest w pełni zgodna z RODO!)
  4. Prostego włączenia zaawansowanych funkcji mierzących np.
    1. dokładny czas kiedy użytkownik był aktywny na stronie,
    2. czy używał Adblocka,
    3. co klikał, jakie formularze wysyłał, itp.

Największą zaletą Full Picture jest jednak to, że zbiera dokładniejsze dane. Ale o tym za chwilę. Teraz pochwalę się…

Jakie integracje oferuje Full Picture?

Full Picture oferuje 11 integracji, w tym z:

  1. Google Analytics
  2. Google Tag Manager
  3. Google Optimize
  4. Google Ads
  5. Facebook Pixel
  6. Hotjar
  7. Pinterest Analytics

Dodatkowo umożliwia podłączenie kolejnych poprzez odpowiednio przygotowaną integrację z Google Tag Managerem.

Wszystkie te integracje są równocześnie połączone z wbudowanym modułem wyświetlającym informację o ciasteczkach.

Jak to możliwe, że Full Picture zbiera dokładniejsze dane?

Powyższe pytanie powinno właściwie brzmieć „Dlaczego inne wtyczki do WordPressa nie zbierają dokładnych danych?”.

Prawdę mówiąc nie wiem i cały czas mnie to dziwi.

Pozwól jednak, że wytłumaczę co Full Picture robi inaczej od innych wtyczek i jaki ma to wpływ na jakość informacji wysyłanych do zintegrowanych platform.

1. Dokładniejsze informacje o wyświetleniach stron

Full Picture uruchamia śledzenie ruchu wyłącznie kiedy strona jest aktywna. Innymi słowy, jeśli ktoś otworzy Twoją stronę w zakładce ale jej nie włączy, to Full Picture nie prześle informacji o wyświetleniu.

2. Informacje o kliknięciach w linki środkowym przyciskiem myszy (kółkiem)

Wielu odwiedzających strony internetowe z komputerów i laptopów używa środkowego przycisku myszy (kółka) do otwierania linków w zakładkach. W odróżnieniu od innych wtyczek Full Picture wyłapuje te kliknięcia przez co może dokładnie badać np. kliknięcia w linki partnerskie lub ruch wychodzący.

3. Dokładniejsze informacje o czasie aktywnie spędzonym na stronie

Google Analytics i większość innych narzędzi do badania ruchu oblicza czas spędzony na stronie X jako różnica między czasem wejścia na tą stronę a otwarciem innej strony na tej samej witrynie.

Innymi słowy, nawet jeśli ktoś oglądał stronę przez 3 sekundy, gdzieś sobie poszedł na 20 minut a później wrócił i kliknął inną stronę w serwisie, to czas oglądania strony będzie wynosił ponad 20 minut.

Full Picture bada czas jaki użytkownicy aktywnie spędzali na stronie ruszając myszką, przesuwając zawartość strony, klikając itd. aby dokładniej zliczyć ten czas.

4. Możliwość wyłączenia śledzenia wybranych niezalogowanych odwiedzających

Wszystkie wtyczki do WordPressa, które umożliwiają integrację strony z Google Analytics, itp. umożliwiają wyłączenie śledzenia administratorów.

Jednak w tym celu odwiedzający musi zalogować się na stronę, co nie jest idealne.

Co jednak w przypadku, kiedy mamy 30 pracowników i tylko część z nich ma jakikolwiek dostęp do panelu strony? Jak wyłączyć śledzenie całej reszcie?

Full Picture umożliwia wyłączenie śledzenia na wybranej przeglądarce poprzez dopisanie do adresu strony specjalnego parametru. Proste i genialne 😉

Premiera Full Picture w grudniu 2020

W chwili obecnej Full Picture jest w końcowej fazie testów. Jego premiera odbędzie się w grudniu tego roku. Jeśli jesteś ciekawy co oferuje Full Picture i chcesz go przetestować wcześniej to zapisz się jako tester. Otrzymasz dostęp do wersji przedprodukcyjnej w połowie listopada a dodatkowo… 1 bezpłatną, wieczną licencję na Full Picture na 1 stronę oraz 50% zniżki na kolejne licencje.

A jeśli nie chcesz testować pluginu to zapisz się do newslettera, w którym poinformuję Cię o jego premierze. Dostaniesz wtedy 50% zniżki i szansę na wygranie licencji rocznej na 1 stronę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *