Chcesz poznać podstawy marketingu? Oto 8 książek w sam raz dla Ciebie

Marketing to stale zmieniająca się branża, która nabiera jeszcze większego rozpędu wraz z rozwojem Internetu. Ciągle powstają nowe narzędzia oraz strategie marketingowe. Jak się w tym wszystkim odnaleźć?

Na początek musisz mieć mocne podstawy.

Przygotowałem dla Ciebie zestawienie 8 najlepszych książek, które omawiają podstawy marketingu (i które każdy powinien znać).

1. Kotler on Marketing – Philip Kotler

Kotler to jeden z najbardziej wpływowych profesorów ze świata marketingu nazywany przez wielu uczonych Ojcem Nowoczesnego Marketingu. Omawiana książka pojawiła się w już wielu zaktualizowanych wydaniach. Autor analizuje w niej mnóstwo współczesnych zjawisk oraz przyszłych wyzwań jak globalizacja, hiperkonkurencja oraz rozwój Internetu. W przystępny i praktyczny sposób tłumaczy złożone zagadnienia typu high-tech marketing, relationship marketing czy database marketing. Na uwagę zasługują także jego porady i wnioski, które pomogły największym światowym korporacjom pokroju IBM, Michelin, Ford i wiele więcej.

Zapoznaj się z tą książką, jeśli chcesz wiedzieć, jak realizuje się strategie marketingowe na dużą skalę.

2. All Marketers are Liars – Seth Godin

Seth Godin napisał wiele udanych książek na temat marketingu. Omawiana publikacja wyróżnia się tym, że zawarta w niej wiedza jest szczególnie przydatna dla tych, którzy chcą wyróżnić swoje strategie marketingowe na dzisiejszym konkurencyjnym rynku.

Autor podkreśla w niej znaczenie autentyczności oraz storytellingu w reklamie, gdyż tak naprawdę to historie przekazywane przez komunikat marketingowy najbardziej skutecznie pobudzają nas do podjęcia działania. Jak korzystać z takiego storytellingu i na co przy nim uważać? Tego dowiesz się w tej książce.

3. Predictably Irrational – Dan Ariely

Skuteczni marketerzy wiedzą, że klienci często kierują się emocjami i dlatego najpierw kupują, a dopiero potem uzasadniają swoje decyzje. W tej książce znajdziesz fascynujące przykłady naszych irracjonalnych zachowań oraz bardzo ważne koncepcje i lekcje, którymi powinien kierować się każdy profesjonalista w dziedzinie marketingu.

Omawiana książka to świetna lektura i doskonałe wprowadzenie do ekonomii behawioralnej od profesora psychologii. Choć nie jest to pozycja stricte marketingowa, to świetne spostrzeżenia autora zanurzającego się głęboko w ten temat pomogą każdemu, kto chce być w stanie przygotowywać skuteczne strategie marketingowe.

4. Everybody Writes – Ann Handley

Content odgrywa bardzo ważną rolę w marketingu. Coraz więcej firm inwestuje w treści, dlatego wyróżnienie się nimi na tle konkurencji staje się coraz trudniejsze. Anna Handley, pionierka marketingu internetowego, przedstawia praktyczne rozwiązania, które pomogą Ci stworzyć oraz spopularyzować treści, a następnie dzięki nim przyciągnąć i zatrzymać klientów.

Jako że content marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi do zdobywania klientów, warto przeczytać tę książkę, aby umiejętnie stosować go w strategii marketingowej.

5. Conversion Optimization – Khalid Saleh, Ayat Shukairy
Budowanie świadomości marki wśród grupy docelowej, zyskiwanie ruchu internetowego itp. to bardzo ważne elementy strategii marketingowej, jednak nie przełożą się one na zyski, jeśli nie zadbasz o odpowiednią konwersję. Autorzy książki na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia tłumaczą, jak optymalizować każdy etap pozyskiwania klientów, aby skończył się on sfinalizowaniem sprzedaży. Podpowiadają też, z jakich technik sprzedażowych korzystać, aby sprostać konkretnym potrzebom klientów.

5. How to Acquire Your First Million Customers Scaling Your Online Business by Laying the Foundation for Growth – Ken McDonald, Chris Newton

How to Acquire Your First Million Clients to książka dla każdego, kto chce lepiej rozumieć, jak rozwinąć biznes online. Autorzy omawiają kilka strategii marketingowych, z których z powodzeniem korzystali przez ponad 20 lat. Przedstawiają także, jak samemu je zaimplementować. 

Książka już na początku w przystępny sposób wyjaśnia kwestię ustalania i pomiaru celów. Następnie wprowadza do różnych metod pozyskiwania klientów: marketing internetowy, marketing w mediach społecznościowych, SEO, PPC, content marketing i video, influencer marketing, testy A/B, marketing offline i wiele więcej.

Jeśli jesteś zainteresowany rozwojem biznesu online w szerszej skali, to ta książka jest w sam raz dla Ciebie.

6. Email Marketing Techniques: Email Marketing Beginner’s Guide and Strategies – Paul.D Kings

E-mail marketing to jedno z ważniejszych narzędzi do zdobywania klientów. Świetnie sprawdza się w strategiach marketingowych w branży e-commerce. Jak dobrze z niego korzystać? Dzięki omawianej książce dowiesz się, dlaczego e-mail marketing jest taki ważny. Poznasz skuteczne techniki, dzięki którym będziesz w stanie wysyłać wiele stargetowanych maili i nie irytować przy tym grupy docelowej spamem. Autor tłumaczy także, z jakich autoresponderów warto korzystać, aby jeszcze bardziej zoptymalizować cały proces.

8. Influencer marketing od A do Z – Patrycja Górecka-Butora, Paweł Strykowski, Katarzyna Biegun
Czym jest stosunkowo nowy influencer marketing? Czy warto z niego skorzystać? Jak przygotować skuteczną strategię marketingową opartą o tę metodę i ile będzie ona kosztować?

Influencer marketing od A do Z to książka wypełniona świetną wiedzą teoretyczną, jak i praktyczną. Znajdziesz tutaj 11 studiów przypadku z Polski obejmujących różne branże – świetnie prezentują one, jak naprawdę wygląda influencer marketing i czy warto z niego korzystać. Jako że pozycja powstała na podstawie obserwacji naszego rynku, trudno o lepszą publikację, która wprowadzi Cię w temat influencer marketingu.

7. Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw – Grzegorz Miłkowski

Czy interesujesz się strategiami marketingowymi, które wykorzystują media własne jak blogi i portale firmowe? Jeśli tak, ta książka jest skierowana dokładnie do Ciebie. Autor omawia w niej krok po kroku, jak opracować politykę redakcyjną, a następnie przystępnie tłumaczy takie zagadnienia jak wybór domeny, hostingu, SEO, optymalizacja konwersji i wiele więcej. Wyjaśnia także, jak zbudować efektywną strukturę takiego serwisu lub bloga, aby powracający czytelnicy z czasem stali się klientami.

8. Viral. Jak szerzyć idee i tworzyć wirusowe treści – Piotr Bucki

Mawia się, że nie możesz kontrolować memu – to mem kontroluje Ciebie. Okazuje się jednak, że zjawisko, przez które pewne treści i idee zyskują gwałtowną popularność i na długo pozostają w świadomości dużej grupy ludzi, rządzą się pewnymi konkretnymi prawami. Autor tej ciekawej książki powołuje się na liczne badania naukowe, aby rozbić na czynniki pierwsze tzw. wirusowość treści. Przedstawiona przez niego wiedza bardzo przyda się każdemu, kto chciałby wynieść tworzenie strategii marketingowych na wyższy poziom.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że dzięki tym książkom nie tylko zrozumiesz podstawy marketingu, ale i będziesz w stanie samodzielnie wprowadzić zdobytą wiedzę w życie. Zawsze też staraj się dowiadywać więcej, aby nie pozostać w tyle za zmieniającymi się trendami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *