Ta strona korzysta z plików Cookie. Polityka prywatnościRozumiem

[W skrócie] Czym jest depozycjonowanie, kiedy się przed nim bronić a kiedy używać

Jeśli czytałeś cokolwiek odnośnie marketingu w sieci to na pewno obiła Ci się o uszy nazwa „pozycjonowanie” lub „SEO”. Jedno jak i drugie opisuje ten sam proces mający na celu wypromowanie strony na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Czym jest jednak depozycjonowanie?

Nie jest trudno się domyślić, że depozycjonowanie to działania mające na celu obniżenie pozycji strony w sieci.

Depozycjonowanie przeprowadza się często chcąc obniżyć ranking stron konkurencji oraz tych zawierających negatywne opinie o biznesie, procederze lub osobie.

Jak się przeprowadza depozycjonowanie

Do depozycjonowania można podejść na dwa sposoby – etyczny oraz nieetyczny.

Etyczne obniżanie pozycji przeprowadza się poprzez pozycjonowanie innych stron, w celu wypchnięcia depozycjonowanej strony z wyników wyszukania. Często pozycjonuje się tak nawet strony, które należą do innych osób.

Metoda nieetyczna to taka, która używa metod łamiących zasady Google. W tym przypadku atakowana jest bezpośrednio depozycjonowana strona. Formą ataku jest zazwyczaj linkowanie do niej ze źródeł niskiej jakości, systemów wymiany linków, kupowania linków i innych technik „czarnego kapelusza”.

Należy tutaj jednak zaznaczyć, że takie działania nie zawsze przynoszą skutek. Google nie zawsze daje się oszukać. Dodatkowo, właściciel depozycjonowanej witryny otrzyma powiadomienie z Narzędzi dla Webmasterów Google (o ile ma je „podpięte” pod swoją stronę) o nienaturalnych linkach. Wtedy może skutecznie je zablokować używając narzędzia Disavow Tool.

Używać czy nie używać?

Mając na uwadze działania Google oraz istnienie narzędzia do usuwania nienaturalnych linków depozycjonowanie metodami nieetycznymi nie ma na dłuższą metę sensu. Z kolei działania metodami etycznymi nie są niczym innym tylko pozycjonowaniem ubranym w inną nazwę i służącą trochę innemu celowi.

Dlatego jeśli kiedykolwiek będziesz myślał o podjęciu kroków mających na celu zaszkodzenie konkurencji, to najlepszym z nich będzie lepsze promowanie własnej witryny. Sam z kolei koniecznie zainstaluj Narzędzia dla Webmasterów Google abyś wiedział kiedy sam staniesz się ofiarą ataków osoby, która lubi wyrzucać pieniądze w błoto.