Jak należy współpracować z agencją marketingową aby poprawić jej efektywność

Dla niektórych to oczywiste a dla innych nie, ale wybranie agencji marketingowej nie rozwiązuje automatycznie wszystkich problemów dotyczących zdobywania klientów!

Aby osiągnąć zamierzone cele, potrzebna jest umiejętna współpraca z agencją.Tylko w ten sposób wydane pieniądze okażą się dobrą inwestycją.

Co zatem zrobić, aby po wybraniu firmy marketingowej owa współpraca przebiegała jak najlepiej? Tego dowiesz się z tego artykułu.

1. Daj agencji marketingowej szansę na wykazanie swoich możliwości

Po pierwsze, uzbrój się w cierpliwość.

Aby współpraca dobrze się układała, zarówno Ty jak i wybrana przez Ciebie agencja musicie zrozumieć swoje potrzeby oraz oczekiwania. A to trwa.

Oprócz tego wszelkie kampanie czy inne działania reklamowe wymagają czasu, zanim rezultaty staną się widoczne.

„Przerzucanie” się w na inne agencje reklamowe czy kompletne zmienianie swoich priorytetów do niczego nie zaprowadzi. Może wręcz przysporzyć dalszych frustracji przez zmarnowane pieniądze i czas.

Pamiętaj, że współpraca z agencją reklamową jest jak każda inna relacja. Będą mieć w niej miejsce dobre i złe chwile. Niemniej jednak cierpliwość i zaufanie pomogą przetrwać owe trudne momenty.

2. Traktuj agencję reklamową jako poszerzenie swojego zespołu

Zawsze szukaj rozwiązań, dzięki którym zmaksymalizujesz korzyści z zatrudnienia agencji reklamowej.

Nie rzucaj jej więc kłód pod nogi, np. nie udostępniając jej potrzebnych „dostępów” lub danych. A jeśli boisz się, że „coś Ci namieszają”, to oddeleguj swojego pracownika do kontaktów z nimi.

Często warto nawet realizować część zadań wewnętrznie, jeśli ma to pozytywnie wpłynąć na wydajność agencji.

3. Jeśli coś Ci się nie podoba, powiedz o tym!

Oprócz zaufania, współpraca z firmą marketingową wymaga też szczerości.

Jeśli uważasz, że pewne działania podejmowane przez agencję Ci się nie podobają, powiedz o tym głośno.

Najgorsze, co możesz zrobić, to zbierać w sobie niechęć z powodu jakichś niedociągnięć, tylko po to, by po czasie w końcu „wybuchnąć” i wszystko „wygarnąć”. Takiego scenariusza można uniknąć dzięki prostej czynności – szczerej rozmowie.

Szczerość wiąże się także z udzielaniem konstruktywnego feedbacku. Słowem klucz jest konstruktywny.

Uwaga w stylu „to hasło reklamowe nie jest fajne” nie mówi zbyt wiele na temat tego, jak je zmienić.

Staraj się zatem przedstawiać swoją krytykę oraz sugestie w taki sposób, które pozwolą wyciągnąć z nich jak najwięcej wniosków.

4. Bądź gotów przyjąć feedback

Zatrudniając agencję marketingową, zaczynasz współpracować z branżowymi ekspertami. Zapewne będą się oni dzielić opiniami i spostrzeżeniami dotyczącymi Twojej firmy, oferty itd. W ten sposób możesz wiele się nauczyć.

Partnerzy z agencji pomogą Twojej firmie rozwijać się, wykazując, jak na inne sposoby możesz budować i przedstawiać swoją markę.

Oczywiście z pewnymi kwestiami możesz się nie zgadzać, jednak wieczne ignorowanie porad agencji to stracona okazja na skorzystanie ze zdobywanej latami praktycznej wiedzy.

5. Reaguj na potrzeby agencji reklamowej

Tak jak wspomniałem, agencję należy traktować jako strategicznych partnerów, którzy potrzebują regularnego feedbacku, pomocy a czasami bardzo szybkiego reagowania na ich potrzeby.

Jest to szczególnie ważne zwłaszcza wtedy, gdy wynajmowana firma zajmuje się tematami związanymi z PR-em czy mediami społecznościowymi.

W przypadku PR regularnie potrzebna jest opinia przedstawicieli firmy, którzy będą w stanie określić stanowisko firmy wobec najnowszych wydarzeń.

Jeśli zaś chodzi o media społecznościowe, to np. szybkie dołączenie do konwersacji w sieci na „trendujący” temat może być niezwykle kluczowe.

Jeśli agencja nie otrzyma od Ciebie konkretnych wytycznych i nie dołączy do rozmowy w odpowiednim czasie, to straci okazję na zrobienie tego, za co jej płacisz.

6. Nie obcinaj niepotrzebnie wydatków

Jak można zmarnować pieniądze wydawane na reklamę? Wydać ich za mało!

To tak, jakby kupić bilet do wybranego miasta, ale zapłacić jedynie połowę ceny – wydasz pieniądze, gdzieś się przemieścisz, ale nie dotrzesz do wybranego celu.

Jeśli nie masz zatem wystarczającego budżetu, aby objąć nim skutecznie wybrane projekty, skup się na ich mniejszej ilości.

Agencja reklamowa powinna mieć wystarczające doświadczenie, aby dać Ci realistyczne szacunki odnośnie tego, jaki budżet będzie potrzebny do osiągnięcia wybranych rezultatów.

Podsumowanie

Agencja marketingowa może naprawdę bardzo pomóc w rozwoju Twojego biznesu. Aby jednak tak się stało, współpraca musi układać się jak najlepiej. A to wymaga wysiłków i starań z obu stron.

Zastosowanie się do opisanych tutaj porad na pewno bardzo Ci w tym pomoże.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *