seo
|

Od audytu SEO do pierwszej strony w Google. Pozycjonowanie stron w praktyce

Wdrożenie każdego złożonego procesu wymaga poczynienia odpowiednich przygotowań. Dzięki temu będziesz czuć się pewniej, nie zbłądzisz podczas bieżących działań i wyznaczysz dokładny kierunek, w którym chcesz zmierzać. Pozycjonowanie stron doskonale odzwierciedla tę regułę. Na początku każdej kampanii powinien zostać wykonany audyt SEO. Dowiedz się, na czym on polega, a także jak może Ci pomóc w dłuższym horyzoncie czasowym.

Co to jest audyt SEO?

Pozycjonowanie stron może zostać określone jako dążenie do uzyskania jak najwyższej kompatybilności witryny ze standardami algorytmu wyszukiwarki. O pozycji decyduje ponad 100 czynników rankingowych, które charakteryzują się zróżnicowaną wagą. Wystarczy umiejętnie pociągać za te sznurki, aby stopniowo piąć się po szczeblach klasyfikacji.

Audyt SEO pozwala na ustalenie, w których obszarach uzyskujesz zadowalające rezultaty, a które wymagają jeszcze więcej uwagi. Przedstawiona usługa stanowi swoisty przegląd pozwalający na wychwycenie niedociągnięć. Przekonaj się, jakie etapy wchodzą w skład audytu SEO.

  1.   Analiza słów kluczowych – polega na określeniu sformułowań, które są najważniejsze dla witryny z perspektywy realizacji celów biznesowych. Takie frazy powinny być uwzględnione w treści na stronie. Analiza słów kluczowych pomaga ustalić, jakie słowa powinny być docelowymi dla kampanii SEO.
  2.   Analiza struktury witryny – obejmuje ocenę wewnętrznej konstrukcji strony internetowej. Uwzględnia jej:
  • architekturę,
  • linki wewnętrzne,
  • nagłówki,
  • meta tagi,

Poza tym audyt SEO umożliwia identyfikację występujących problemów takich jak zduplikowane treści, błędy wewnętrzne oraz wszelkie brakujące elementy.

  1.   Analiza treści – prowadzi do sprawdzenia zawartości strony pod względem jakości i unikalności wykorzystanych materiałów. Celem jest weryfikacja zgodności treści z korzystnymi praktykami wchodzącymi w skład SEO. Przegląd uwzględnia nie tylko realizację technicznych aspektów, ale również atrakcyjność dla użytkowników.
  2.   Analiza linków – opiera się na sprawdzeniu jakości przekierowań prowadzących do witryny odnośników wychodzących na zewnątrz. Wszystkie nieprawidłowości w tej materii są wychwytywane w toku audytu. Dzięki temu można podjąć działania służące poprawie struktury linków.
  3.   Analiza konkurencji – uwzględnia działania podejmowane przez inne firmy. Rywale zostają prześwietleni pod kątem wykorzystywanych słów kluczowych, a także innych aspektów. W ten sposób możesz precyzyjniej zaplanować działania pozwalające na zdobycie przewagi konkurencyjnej.
  4.   Ułożenie planu – sprowadza się do wychwycenia obszarów wymagających poprawy i uwzględnienie ich w harmonogramie prac. Dzięki temu podejmowane działania stają się bardziej metodyczne i uporządkowane.
CZYTAJ  E-commerce - jak zacząć przygodę z własnym sklepem? Poradnik praktyka

Jak audyt SEO wpływa na późniejsze pozycjonowanie stron?

Audyt SEO można przyrównać do scenariusza filmowego. Pełni on funkcję zbioru wytycznych i wskazówek. Stanowi on dokument, na podstawie którego powstaje docelowe dzieło. W związku z tym audyt SEO pozwala na skuteczne pozycjonowanie stron, podobnie jak dobry scenariusz często decyduje o atrakcyjności historii przedstawionej na ekranie.

Audyt SEO może być traktowany jako swoista instrukcja obsługi strony internetowej w kontekście spójności ze standardami algorytmu wyszukiwarki. W toku pozycjonowania możesz zawsze zajrzeć do zgromadzonych danych, aby skutecznie zaplanować dalsze działania.

Czy warto wykupić kompleksowy audyt SEO?

W internecie można znaleźć szeroką gamę darmowych narzędzi pozwalających na wykonanie przeglądu witryny pod względem zgodności z czynnikami rankingowymi SEO. W związku z tym pojawia się naturalna pokusa, żeby nieco zaoszczędzić.

Takie rozwiązania pozwalają na uzyskanie podstawowego oglądu sytuacji. Trzeba mieć jednak świadomość, że otrzymany raport będzie mieć dość ramową strukturę. W ten sposób możesz mniej więcej zorientować się, na czym stoisz, ale z całą pewnością warto pogłębić analizę. Tylko kompleksowy audyt SEO realizowany przez wykwalifikowanych specjalistów pozwala na uzyskanie pełnego zakresu informacji dotyczących kondycji strony internetowej.  

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *