Reklamy AdWords na frazach brandowanych – broń do walki z konkurencją

Czasami wpisujesz w Google frazy brandowane czyli zawierające nazwę jakichś firm, np. „Plus GSM”, „Gazetka  Media Expert” lub „Komputronik Toruń”. Wpisując takie frazy spodziewasz się, że na pierwszym miejscu wyników wyszukania znajdziesz link do ich stron. Często jednak zdarza się, że ponad takim linkiem jest… reklama prowadząca w to samo miejsce.

Reklama na frazie brandowanej sklepu komputerowego
Reklama na frazie brandowanej sklepu komputerowego

Dlaczego tak się dzieje? Czy nie jest to błąd jakiegoś marketingowca przez który firma teraz traci mnóstwo pieniędzy na zbędne reklamy?

Otóż, nie i nie.

Reklama na frazach brandowanych ma więcej sensu niż Ci się wydaje. Oto 5 argumentów, dlaczego powinieneś z niej korzystać.

1. Zwiększasz swój ruch

Logicznie myśląc zdawałoby się, że obecność reklam na frazach brandowanych tej samej firmy sprawi, że będą one musiały płacić za ruch, który otrzymaliby tak czy inaczej. Jest to jednak nie do końca prawda.

Różnice w procencie kliknięć na reklamę i link naturalny po dodaniu reklamy
Różnice w procencie kliknięć na reklamę i link naturalny po dodaniu reklamy

Według wyliczenia przygotowanego przez ispionage.com obecność reklam na frazach brandowanych tego samego podmiotu zwiększa całkowity ruch na jego stronę o średnio 32%! Ilość ruchu, który klika w reklamą zamiast w wynik naturalny wynosi średnio 18%.

2. Bronisz się przed konkurencją

Jeśli Twój konkurent zacznie reklamować się bezpośrednio nad wynikiem wyszukania frazy zawierającej nazwę Twojej firmy to będzie kradł Ci część ruchu. Reklamując się na tą frazę bronisz się przed takimi atakami.

3. Korzystasz z ruchu swojej konkurencji

Jeśli pierwszy wykonasz krok w kierunku reklamy na frazie brandowanej przez swego konkurenta to będziesz mógł korzystać z części jego ruchu.

4. Docierasz do potencjalnych klientów

Koszt reklamy w Google zależny jest od konkurencji, która panuje na poszczególnych frazach oraz tego ile konkurencji są w stanie wydać na reklamy. Jednak frazy brandowane mają zwykle bardzo małą lub zerową konkurencję co sprawia, że najprostsza reklama na nich może Cię kosztować nawet kilkanaście groszy za kliknięcie.

CZYTAJ  Digital PR – na czym polega cyfrowe public relations w sieci?

Ale nawet jeśli będzie Cię to więcej kosztować to i tak warto zainwestować.

Kiedy zaczniesz reklamować się na frazy zawierające nazwy swoich konkurentów zdobędziesz źródło ruchu bardzo wysokiej jakości. Osoby poszukujące konkretnych firm najczęściej są na końcu ścieżki zakupowej czyli są prawie zdecydowane skorzystać z ich ofert. Jeśli zamiast ich strony wejdą na Twoją, to bardzo możliwe, że złożą zamówienie właśnie u Ciebie.

5. Wyróżniasz się

Wpisy naturalne w Google często się niczym od siebie nie wyróżniają. Płatne reklamy Google AdWords mogą zdecydowanie bardziej przyciągać wzrok internautów i być przez to zdecydowanie częściej klikane.

Reklamę mogą wyróżniać:

1. Sitelinki

Sitelinki w reklamie AdWords
Sitelinki w reklamie AdWords

Sitelinki to łącza w treści reklamy, które prowadzą do dajważniejszych podstron promowanego serwisu. Używając ich będziesz mógł kierować ruch na strony, którymi mogą być bardziej zainteresowi.

2. Lokacje w mapach Google oraz dane teleadresowe

Link do mapy Google oraz numer telefonu w reklamie AdWords
Link do mapy Google oraz numer telefonu w reklamie AdWords

Adwords daje Ci możliwość pokazania w treści reklamy Twojego adresu, liku do mapy Google oraz numeru telefonu. Jest to o tyle ciekawa propozycja, że koszt umieszczenia lokalizacji nie zwiększa kosztu reklamy.

Więcej informacji znajdziesz w dokumentacji Adwords

[signature]

Podobne wpisy