Ta strona korzysta z plików Cookie. Polityka prywatnościRozumiem

7 cech idealnego właściciela strony internetowej

Powodzenie e-biznesu w dużej mierze zależy od jego właściciela. To on podejmuje najważniejsze decyzje, zatrudnia ludzi i ustala w jakim kierunku będzie się rozwijać firma.

A czy Ty masz odpowiednie cechy aby dobrze pokierować swoim e-biznesem?

1. Masz czas

E-biznes wymaga czasu. A im bardziej jest skomplikowany i im mniej doświadczona osoba się nim zajmuje tym więcej go potrzeba. Czasami jest to praca na cały etat.

Prawda jest taka, że jeśli cały czas gonią Cię terminy i pracujesz po nocach to będzie Ci bardzo trudno podołać nowym obowiązkom.

2. Jesteś przygotowany na długotrwałe straty

Na pierwsze dochody ze swojego biznesu możesz czekać od kilku tygodni do nawet roku. Jednak do osiągnięcia opłacalności będziesz musiał poczekać o wiele dłużej (jeśli w ogóle Ci się uda). Musisz się więc na to przygotować zarówno psychicznie jak i finansowo.

3. Masz odpowiednią wiedzę i doświadczenie

Jeśli nie dysponujesz jeszcze odpowiednią wiedzą ani doświadczeniem w prowadzenie e-biznesu poświęć trochę czasu i przygotuj się do tego co ma nadejść. Dobrym punktem startowym są na przykład takie strony jak mój E-Biznes Krok Po Kroku lub książki o zakładaniu e-biznesu.

Pamiętaj, że nie prowadząc w przeszłości e-biznesu jesteś bardzo podatny na sugestie. Łapiesz każdy skrawek informacji, który zasłyszysz, każdą sugestię i radę i jesteś bardziej skłonny działać na ich podstawie. Jest to szybka droga do popełnienia poważnych błędów.

4. Nie starasz się „wiedzieć lepiej”

Jeśli masz tendencje do narzucania innym swoich racji lub działania wbrew radom tych, którzy mają od Ciebie większe doświadczenie, to zdecydowanie nad tym popracuj.

Nawet jeśli od 20 lat prowadzisz swój zakład produkcji okien i doskonale znasz swoich klientów, to wiedz, że w sieci, Twoja wiedza staje się tylko przypuszczeniem. Wiedz, że internet rządzi się swoimi prawami, kupujący zachowują się inaczej i mają inne wymagania.

Idąc drogą „bo ja wiem lepiej” i nie słuchając innych osób szybko zamkniesz swój e-biznes.

5. Nie wierzysz w to, że sukces można kupić

eBay, światowy lider internetowej sprzedaży aukcyjnej próbował wejść na Polski rynek ale nie udało mu się pokonać Allegro, który na dobre zadomowił się w naszym kraju i nie zostawił miejsca na drugą, identyczna usługę.

Z drugiej strony jest jednak w naszym kraju Świstak – inny portal aukcyjny, który pomimo zdecydowanie mniejszej popularności od lat nieprzerwanie działa.

O czym to świadczy?

O tym, że wielki budżet nie kupi sukcesu. Składa się na niego wiele rzeczy, z których niektóre to: pomysł, doświadczenie, realizacja oraz przygotowanie do walki konkurencyjnej.

6. Przygotowałeś biznes plan

Droga od marzeń do ich realizacji jest bardzo daleka. Bez biznes planu można bardzo łatwo się przeliczyć albo po prostu przeoczyć coś bardzo ważnego. Biznes plan pozwala zrewidować własne możliwości, określić zagrożenia oraz odpowiednio się do nich przygotować.

7. Jesteś przygotowany na długotrwałe testy i zmiany

Po opracowaniu biznes planu zwiększysz swoje szanse na sukces. Jednak nie oznacza to, że trafisz w dziesiątkę za pierwszym razem.

Jest praktycznie pewne, że Twoje pierwsze oferty nie będą trafiały w gusta klientów, teksty nie będą ich ciekawiły a reklamy nie będą przyciągały na stronę. Aby to poprawić będziesz musiał przygotować i testować zmiany na swojej stronie aby przybliżyć ją do ideału.

To niestety kosztuje i zabiera sporo czasu. Przygotuj się na to.