Jakimi kanałami promować swoją firmę w internecie?
W obecnych czasach prowadzenie własnej firmy wiąże się ze sporą konkurencją – niezależnie od tego, w jakiej branży działamy. Firmy, które chcą odnieść sukces muszą być obecnie w sieci. Internet stał się głównym źródłem informacji o firmach i ich ofertach. Przedsiębiorcy wykorzystują sieć do promocji, tworzenia swojej marki oraz kontaktowania się z obecnymi i potencjalnymi klientami.
Nie da się jednak ukryć, że mnogość narzędzi i kanałów, które są obecnie dostępne sprawia, że często nie wiemy jakie rozwiązania są najskuteczniejsze. Dlatego też postanowiliśmy przyjrzeć się sposobom promowania firmy w sieci i sprawdziliśmy, które warte są uwagi przedsiębiorców.
Własna strona internetowa – również jeśli nie prowadzisz handlu online
Jednym z najważniejszych elementów promowania swojej firmy w sieci jest bez wątpienia posiadanie własnej strony internetowej. Choć w dobie social mediów wydawać by się mogło, że nie jest ona już tak niezbędna, jak przekonuje nas agencja digital marketingu Gdańsk własna witryna www wciąż jest bardzo ważnym elementem promowania swojej działalności. Strona internetowa to wizytówka firmy, która potwierdza jej wiarygodność oraz gromadzi wszystkie ważne informacje na temat przedsiębiorstwa i jego oferty w jednym miejscu. Stanowi również miejsce, w którym możemy prowadzić sprzedaż swoich produktów oraz umożliwiać klientom kontaktowanie się z nami online. Mówiąc o stronie internetowej warto jednak wspomnieć, że ważny jest nie tylko jej wygląd czy sprawne działanie, ale również pozycjonowanie. Tylko obecność w pierwszych wynikach wyszukiwania daje firmie szansę na pozyskiwanie nowych klientów poprzez stronę www.
Obecność w social mediach i kampanie reklamowe
Kolejnymi kanałami służącymi promocji firmy w sieci są oczywiście media społecznościowe. Wokół portali takich jak Facebook czy Instagram toczy się życie wielu internautów. Firmy, które chcą skutecznie sprzedawać i pozyskiwać nowych klientów muszą być na nich obecne. Warto jednak mieć świadomość, że w dzisiejszych czasach samo posiadanie własnego profilu czy konta Instagram. Polityka tych serwisów należących do Meta jest bowiem taka, że coraz mniej treści trafia do użytkowników w sposób organiczny. Kluczowe jest więc prowadzenie kampanii reklamowych, które będą odpowiednio dopasowane do wieku, płci, lokalizacji oraz innych cech, którymi charakteryzują się klienci naszej filmy. Warto w tym miejscu wspomnieć, że obecnie reklamy w social mediach przybierają różne formy – możemy reklamować swój fanpage, stronę internetową, konkretny post lub też przedstawiać swoje produkty wraz z odnośnikiem do możliwości ich zakupu. Warto więc skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą nam w wyborze optymalnych rozwiązań.
Kampanie Google
To kolejny kanał, który pozwoli nam skutecznie promować swoją firmę. Wiele osób wciąż korzysta z wyników wyszukiwarek szukając firm o ciekawej ofercie. Wykorzystując rozwiązania takie jak promowanie w wynikach wyszukiwania, kampanie reklamowe, produktowe oraz wyróżnienie swojej firmy w Google Maps możemy osiągnąć naprawdę spory wzrost zainteresowania klientów.