UCG
|

UGC – czym zajmuje się Content Creator? Jak nim zostać? Oto wskazówki!

Jednym z najciekawszych trendów w świecie content marketingu są treści oparte na UGC. Kim jednak jest UGC Creator i jak można nim się stać? Oto kilka informacji, które rozwieją wszelkie wątpliwości, a także garść pomocnych rad na początek!

UGC Creator – kim on tak właściwie jest? Czym się zajmuje?

Content marketing jest niezwykle prężnie rozwijającą się branżą. Możliwości, jakie oferuje cyfrowy świat, są niezwykle szerokie, a charakterystyka wirtualnej rzeczywistości i samych mediów społecznościowych sprawia, że zmiany zachodzą naprawdę dynamicznie. Nic więc dziwnego, że nowe sposoby na przyciągnięcie uwagi odbiorców, widzów lub potencjalnych klientów rozprzestrzeniają się niezwykle szybko, oczywiście o ile są one skuteczne. 

Jednym z najciekawszych trendów, który w ostatnim czasie może pochwalić się coraz większym rozgłosem, jest korzystanie z usług tak zwanych UGC Creatorów. Co jednak kryje się za tym tajemniczo brzmiącym skrótem?

UGC, czyli User Generated Content, oznacza treści tworzone przez użytkowników danych marek. Oznacza to, że osoby korzystające z usług czy produktów konkretnych film same tworzą materiały, które mają na celu ich promocję. UGC Creator może na przykład nagrywać rolki, tworzyć karuzele, a także publikować klasyczne posty, oferując niezwykle naturalną, organiczną reklamę danej marki.

Ciekawym aspektem content marketingu w nurcie UGC bez wątpienia jest fakt, że firma daje użytkownikowi sporą, a czasem nawet całkowitą kontrolę nad opublikowanym materiałem. Równocześnie jednak osoba odpowiedzialna za stworzenie materiałów otrzymuje wynagrodzenie – albo w postaci pieniędzy, albo paczki z danymi produktami, albo danej usługi.

Treści mogą być publikowane albo na koncie samego użytkownika w ramach współpracy z marką, albo na profilach firmy przy odpowiednim oznaczeniu twórcy. Jest to więc bardzo elastyczny format promocji i marketingu, a co istotne – nie musi opierać się on na „znanych twarzach”.

CZYTAJ  Metodologia Six Sigma - czym jest i czemu warto ją stosować?

Klasyczny Content Creator a UGC Creator – kluczowe różnice

Content creatorzy i influencerzy zdominowali ostatnie lata w social mediach. Influencer marketing stał się niezwykle istotną odnogą, na której wiele marek budowało swoją rozpoznawalność. Koszt kampanii z udziałem znanych osobistości często jest jednak dość kosztowny i nie gwarantuje zwrotu włożonych środków. Warto również wspomnieć o tym, że w ostatnich latach zaufanie do influencerów znacznie spadło po tym, jak wielu z nich reklamowali i polecali szemrane firmy oferujące niskiej jakości usługi bądź najzwyczajniej w świecie oszustów.

UGC Creator jest pod tym względem kimś zupełnie inny. To autentyczna osoba, która z reguły dobrze zna produkty danej marki, korzysta z nich i sama chętnie je poleca. Równocześnie nie musi to być ktoś powszechnie znany – ludzie coraz mniej zwracają na to uwagę. w przypadku User Generated Content o wiele istotniejsza jest naturalność oraz realne wrażenia z usługi czy użytkowania produktów.

Jak zostać UGC Creatorem? Jakie warunki należy spełnić?

UGC Creatorem można stać się na wiele sposobów. Przede wszystkim warto wspomnieć o wymaganiach, których nie ma jednak zbyt dużo. Owszem, z reguły konieczny jest dobry sprzęt, którym będzie można nagrać i zmontować film lub wykonać dobre zdjęcie. Dobrej jakości telefon, szybki tablet, taki jak chociażby iPad Pro, laptop czy aparat fotograficzny – opcji jest naprawdę wiele. Nawet i tę kwestię można jednak sprytnie ominąć – najważniejsza jest bowiem kreatywność. Przy odpowiednim podejściu i pomyśle, przeszkody sprzętowe można z łatwością pokonać.

Warto przygotować swoje portfolio, w którym przedstawisz swoje umiejętności montażu i wcześniej wykreowane pomysły. Dobrym tropem jest zgłaszanie się do firm, które kojarzysz lub których produktów używasz – możesz wtedy bowiem od razu przedstawić koncepcję rolki czy posta. Czasami odpowiedź może chwilę zająć i nie ma oczywiście pewności, że dana firma będzie zainteresowana współpracą, lecz warto próbować. Oczywiście podbijasz swoje notowania w momencie, gdy masz zbudowaną pewną markę własną, nawet na amatorskim poziomie. 

CZYTAJ  Marketing internetowy - jaka jest jego definicja?

Zdarzają się także sytuacje, w których UGC Creatorem możesz zostać… z przypadku! Jako przykład można podać post na Instagramie, TikToku czy Facebooku, w którym oznaczyłeś lub oznaczyłaś daną markę, a ta go zauważyła i sama zaoferowała współpracę. Dzieje się to częściej, niż możesz sobie to wyobrażać.

Artykuł sponsorowany

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *