Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego warto zadbać o dobre SEO?
Wyróżnij się w wynikach wyszukiwania w Google i wzmocnij pozycję swojego e-biznesu, stosując dobre praktyki SEO. Pozycjonowanie stron internetowych przynosi realne, długofalowe korzyści wizerunkowe i finansowe, zwłaszcza w branży e-commerce. Sprawdź, jak o dobre SEO dbają profesjonaliści.
Pozycjonowanie stron internetowych bazuje na dwóch głównych filarach: kwestiach technicznych oraz contentowych. Wymaga ciągłego aktualizowania wiedzy na temat mechanizmów, które rządzą wyszukiwarkami internetowymi oraz regularnego dostosowywania kodu źródłowego strony do algorytmów wyszukiwarek. Warto również wyeliminować błędy techniczne, które powodują problemy z prawidłowym funkcjonowaniem strony. Nasycenie publikowanych online treści odpowiednimi frazami, w tym tzw. długiego ogona (ang. long tail) umożliwia poprawne indeksowanie strony internetowej przez roboty sieciowe. Systematyczność działań optymalizacyjnych przekłada się na poprawę pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, zwłaszcza w Google. Sam proces pozycjonowania strony internetowej jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Decydując się na współpracę z doświadczoną agencją SEO, możesz liczyć nie tylko na bezpieczne, skuteczne i efektywne pozycjonowanie strony, ale i na opiekę wybranego dla Ciebie specjalisty od marketingu internetowego. Sprawdź, czym w praktyce jest SEO i jakie korzyści biznesowe przynosi.
Czym jest SEO – dobre praktyki w pozycjonowaniu strony
Zgodnie z definicją, Search Engine Optimization (SEO) to proces optymalizacji strony internetowej pod wyszukiwarki. Pozycjonowanie stron w Google wiąże się z ok. 200 czynnikami, które mają wpływ na pojawianie się serwisu lub sklepu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla konkretnych fraz, co zwiększa ruch w obrębie domeny i potencjał sprzedażowy Twojego e-biznesu. W SEO frazami kluczowymi określa się konkretne sformułowania, które użytkownicy, a zarazem Twoi potencjalni klienci, kierują głosowo do Asystenta Google lub wpisują w okno wyszukiwania, gdy potrzebują danego produktu, usługi, wskazówek lub sposobu rozwiązania jakiegoś problemu. W zdefiniowaniu fraz kluczowych, na które warto się pozycjonować, aby wyprzedzić konkurencję, niezbędny jest pogłębiony audyt strony internetowej oraz profilu linków. Raport SEO przygotowany przez profesjonalną agencję to podstawa skutecznej strategii pozycjonowania strony. Warto wiedzieć, że słowa pozycjonowanie i optymalizacja nie są synonimami. Optymalizacja strony lub sklepu internetowego pod wyszukiwarki jest tylko jednym z elementów złożonego procesu pozycjonowania.
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Jak uzyskać jedną z dziesięciu topowych pozycji w wynikach wyszukiwania (ang. Search Engine Results Page, w skrócie SERP) na zapytanie dotyczące danej usługi lub produktu? Walka o miejsce w TOP 10 w Google wymaga zaangażowania i pracy, nie tylko nad właściwym nasyceniem nagłówków i tekstów na Twojej stronie internetowej odpowiednimi słowami kluczowymi. Zadbaj także o systematyczne tworzenie i publikowanie wartościowych treści na blogu. Stwórz wartościowe i unikalne opisy usług, kategorii i produktów w sklepie internetowym. Regularnie aktualizuj content na stronie internetowej. Dotarcie do potencjalnych klientów i zwiększenie szans na kliknięcie linku kierującego na stronę, wymaga m.in.:
- rozbudowanej struktury i czytelnej mapy strony,
- szybkiego ładowania i interfejsu przyjaznego urządzeniom mobilnym,
- optymalizacji witryny pod względem UX i SEO,
- inteligentnych odnośników wewnątrz serwisu (onsite SEO),
- prowadzenia działań offsite SEO (linkowanie z zewnętrznych serwisów).
Celem pozycjonowania strony w Google zawsze jest pierwsza strona wyników wyszukiwania, ponieważ to na niej zatrzymuje się ponad 90 proc. użytkowników. Ty też możesz tam być! SEO w większości wymaga mniejszych nakładów finansowych niż pozostałe działania reklamowe w sieci. Dzięki temu masz szansę uzyskać atrakcyjny zwrot z inwestycji i podnieść rentowność swojego biznesu już w pierwszych miesiącach kampanii.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony?
Zastanawiasz się na pewno, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych. Na cennik agencji marketingu internetowego, która specjalizuje się w SEO, wpływa wiele czynników. Jeden z nich jest najważniejszy – Twój budżet. Zanim zaczniesz negocjować warunki umowy z agencją SEO, określ, jakie chcesz osiągnąć efekty, w jakim czasie i ile pieniędzy jesteś w stanie przeznaczyć na SEO miesięcznie, kwartalnie lub rocznie. Uwzględnij również realną możliwość odniesienia spektakularnego sukcesu, co z pewnością będzie wiązać się z chęcią intensyfikacji działań i zwiększenia budżetu. Specjalista od marketingu internetowego zajmujący się pozycjonowaniem stron, na pewno poinformuje Cię, jaka kwota stanowi minimum, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty. Pozycjonowanie strony internetowej to długofalowa inwestycja. Budżet i strategia działania powinny być na bieżąco dostosowywane do algorytmów wyszukiwarek i zachowań Twoich potencjalnych klientów online. Spodziewaj się wyników w postaci wzrostu wartościowego ruchu na stronie i wzrostu liczby konwersji z ruchu organicznego. Natomiast od pozycjonera oczekuj raportów z podejmowanych działań SEO i transparentności pozycjonowania.
Podnieś rentowność swojego e-biznesu, zlecając pozycjonowanie strony internetowej VERSEO, czyli jednej z najlepszych agencji SEO i SEM w Polsce oraz pierwszej w Polsce agencji marketingu 5.0.