CMS (ang. Content Management System) to system zarządzania treścią mający za zadanie ułatwić użytkownikom zarządzanie stroną internetową.
Podstawowe funkcje dają osobie zarządzającej serwisem WWW możliwość tworzenia i edycji podstron oraz dodawania treści multimedialnych. Bardziej rozwinięte systemy pozwalają zarządzać sprzedażą produktów, obsługą użytkowników, optymalizacją na potrzeby pozycjonowania, itd. Czytaj dalej…
W e-biznesie mamy do czynienia z konwersją wtedy, gdy reklama, strona internetowa lub jakikolwiek z jej elementów nakłoni odwiedzającego do wykonania określonej akcji. Czytaj dalej…
Aby ustalić pozycję strony w wynikach wyszukania Google bierze pod uwagę ponad 200 różnych czynników. Niektóre z nich są ogólnie znane a istnienia innych możemy się tylko domyślać. Jednak jednym z potwierdzonych i najsilniejszych elementów warunkujących pozycję jest ilość i jakość linków, które do niej prowadzą z innych stron.
Linki takie można podzielić na śledzone (dofollow) i nieśledzone (nofollow). Czytaj dalej…
W e-biznesie pojęcie optymalizacji konwersji odnosi się do procesu zwiększania efektywności strony internetowej lub kampanii reklamowej w realizacji swoich celów. Czytaj dalej…
Program partnerski określa zasady współpracy pomiędzy sprzedawcą a partnerem, reklamującym jego produkty w zamian za prowizję. W e-biznesie jest to najczęściej współpraca sprzedawcy ze stronami internetowymi. Czytaj dalej…
Secure Socket Layer to protokół szyfrowania połączenia wykorzystywany do zabezpieczania danych przesyłanych między użytkownikiem a np. bankiem, sklepem internetowym itp. Czytaj dalej…