Słownik pojęć e-biznesowych

CMS – co to jest? Definicja

CMS (ang. Content Management System) to system zarządzania treścią mający za zadanie ułatwić użytkownikom zarządzanie stroną internetową.

Podstawowe funkcje dają osobie zarządzającej serwisem WWW możliwość tworzenia i edycji podstron oraz dodawania treści multimedialnych. Bardziej rozwinięte systemy pozwalają zarządzać sprzedażą produktów, obsługą użytkowników, optymalizacją na potrzeby pozycjonowania, itd. Czytaj dalej…

Linki dofollow i nofollow – co to jest? Definicja

Aby ustalić pozycję strony w wynikach wyszukania Google bierze pod uwagę ponad 200 różnych czynników. Niektóre z nich są ogólnie znane a istnienia innych możemy się tylko domyślać. Jednak jednym z potwierdzonych i najsilniejszych elementów warunkujących pozycję jest ilość i jakość linków, które do niej prowadzą z innych stron.

Linki takie można podzielić na śledzone (dofollow) i nieśledzone (nofollow). Czytaj dalej…