Konwersja (w e-biznesie) – co to jest? Definicja
W e-biznesie mamy do czynienia z konwersją wtedy, gdy reklama, strona internetowa lub jakikolwiek z jej elementów nakłoni odwiedzającego do wykonania określonej akcji.
Przykłady:
Obiekt: Strona internetowa
Cel: Nakłonienie odwiedzającego do zakupienia produktu
Konwersja nastąpi gdy: odwiedzający zakupi produkt
Obiekt: Nagłówek
Cel: Nakłonienie czytelnika do zapoznania się z tekstem
Konwersja nastąpi gdy: czytelnik zapozna się z tekstem
Obiekt: Reklama
Cel: Nakłonienie kogoś do kliknięcia w nią
Konwersja nastąpi gdy: ktoś kliknie w reklamę
Mikro i makro konwersje
Konwersje możemy podzielić na główne (makro) i posiłkowe (mikro).
Przykładowo, aby nastąpiła makro konwersja strony internetowej – zakup produktu, musi nastąpić szereg mikro konwersji, które doprowadzą do tego odwiedzających, np. kliknięcie w reklamę, przeczytanie tekstu oferty oraz wypełnienie formularza.
[signature]