Emocje w reklamie – jak przyciągają konsumentów?
Czy tego chcemy czy nie, dużą rolę w podejmowanych przez nas decyzjach mają emocje. Najlepszym tego przykładem są coraz to nowe bańki spekulacyjne na giełdach, gdzie logika – a nie emocje – powinna kierować ruchami inwestorów.
Ze względu na swoją siłę, do emocji bardzo często odwołują się slogany reklamowe.
Przykłady
Strach
- Używając okularów bez filtru UV możesz zniszczyć sobie wzrok,
- Zabezpiecz swoją przyszłość – konto emerytalne ABC,
Duma
- Nasz samochód ma najmniejszą emisję dwutlenku węgla spośród wszystkich aut na rynku,
Hojność
- Kupując produkty oznaczone tym logiem wspierasz XYZ.
Chciwość
- Drugie opakowanie za połowę ceny,
Próżność
- Garnitury La Rambla – najlepsze dla najlepszych,
- Poczuj się jak gwiazda z kolczykami ABC,
- Najlepsi tenisiści używają rakiet X,
- Produkt Z – Luksus w Twoim domu,
[signature]