Ranking operatorów płatności internetowych – jakiego wybrać w 2023 roku?
Chcesz połączyć swoją stronę www z systemem płatności internetowych? Nie wiesz jaki wybrać? Tworząc te porównanie przekonałem się, że wybranie najlepszej firmy wcale nie jest takie proste. Mam jednak nadzieję, że informacje, które tu znajdziesz pozwolą Ci w dokonaniu najlepszego wyboru.
W tym artykule znajdziesz porównanie ofert:
- Przelewy24
- DotPay
- Transferuj.pl
- PayU
- PayByNet
- PayLane
- eCard
- Homepay
Trudności w tworzeniu porównania
Aby porównać oferty należy przede wszystkim je rozumieć oraz posiadać dobre informacje. Niestety, podczas tworzenia porównania natknąłem się na problemy w postaci:
- nieaktualnych stron www usługodawców
- trudnej nomenklatury
- różnej interpretacja terminów w zależności od usługodawcy
- przeświadczenia niektórych firm o ich cechach wyróżniających, które w większości przypadków wcale takie nie były
- cenników tworzonych „pod klienta”, dostępnych tylko po kontakcie z handlowcami
Z tego powodu, większość danych uzyskałem od reprezentantów opisywanych firm więc powinny być bardziej aktualne niż informacje z ich stron www. Pomimo tego mogły wkraść się błędy. Przedstawione tutaj dane nie powinny być rozumiane jako oferta handlowa w rozumieniu ustawy. W miarę możliwości postaram się uaktualniać wszelkie zamieszczone informacje.
Rzeczy, które musisz wiedzieć
Dla kogo jest to zestawienie
W porównaniu ograniczałem się wyłącznie do usług, którymi mogą być zainteresowani właściciele stron internetowych. Nie znajdziesz więc tutaj informacji, nt. przelewów pocztowych, regulowania płatności w sklepach spożywczych, integracjach z aplikacjami na telefony, itd.
Konto przejściowe
Olbrzymia większość usługodawców płatności online używa konta przejściowego. Oznacza to, że pieniądze, które wpłaci klient lądują na koncie usługodawcy, z którego można następnie zlecać dokonanie przelewów na własne konto.
W zależności od usługodawcy (oraz czasami obrotu miesięcznego) przelewy na własne konto mogą być wykonywane albo w określonym czasie (np. raz w tygodniu) albo w dowolnym momencie. Czasami związane są z tym opłaty za przelew lub wymagane minimum wartości przelewu.
Okres oczekiwania za wpłatą na konto przejściowe
Jeśli płatność Klient -> Ty została dokonana przy pomocy e-transferu bankowego to pieniążki mogą znaleźć się na Twoim koncie przejściowym w ciągu od kilku godzin do nawet 3 dni. Spowodowane jest to tym, że niektóre banki nie wykonują przelewów / księgują wpłat w godzinach wieczornych i weekendach.
PayPal
PayPal widnieje jako jedna z możliwości dokonania wpłaty w większości systemów płatności elektronicznych. Aby z niego skorzystać należy mieć jednak podpisaną oddzielną umowę bezpośrednio z PayPal. Jeśli Twój klient skorzysta z tej formy płatności to zastosowany będzie tutaj jej cennik prowizyjny.
Typy transferów bankowych
Automatyczny e-transfer (nazywany także „pay-by-link”) oznacza, że po zalogowaniu na swoje konto bankowe klient zobaczy uzupełniony formularz przelewu. Po jego stronie leży więc wyłącznie potwierdzenie płatności.
Pół-automatyczny e-transfer oznacza, że pola w formularzu przelewu nie są wypełnione i klient musi to zrobić ręcznie.
E-transfer wspomagany działa na zasadzie dodatku do przeglądarki, który automatyzuje wypełnianie pól jak w systemie pay-by-link.
Płatności przez telefon
Płatności przez telefon mogą odbywać się poprzez:
- SMS Premium
- Aplikację do skanowania kodów QR (CodiPay, RockPay)
- Aplikację wirtualnego portfela (SkyCash, mPay)
- Aplikację banku (IKO (PKO BP), PeoPay(Pekao S.A.))
- Usługę IVR oraz MOTO (obie są opisane poniżej)
IVR kontra MOTO
IVR to system bazujący na automatycznej sekretarce, która odbiera dane karty płatniczej klienta (wpisywanej przy pomocy klawiatury telefonu) a następnie je przetwarza i potwierdza wysyłkę pieniędzy.
System MOTO działa w podobny sposób lecz opiera się na Call Center, gdzie dane przekazywane są żywej osobie.
Generowanie linku
Nie należy mylić tej metody płatności z usługą pay-by-link. Sprzedawca korzystający z tej metody może zdefiniować dane do przelewu a następnie wygenerować link, który może np. przesłać w mailu swojemu klientowi. Kiedy klient w niego kliknie to przejdzie na stronę wyboru metody płatności.
Integracje
W punkcie „integracje” znajdziesz listę systemów stron www, z którymi zintegrowane są systemy płatności online. Jeśli Twojego systemu nie ma na liście to integracją będzie musiał się zająć Twój programista w oparciu o dokumentację techniczną.
Płatności abonamentowe (cykliczne)
Zgodnie z informacjami z biura obsługi klienta, płatności abonamentowe mogą być realizowane przez wszystkich usługodawców. Po głębszej analizie okazuje się, że tak nie jest.
Wymienione w tabeli firmy, które oferują taką możliwość płatności pobierają z konta klienta co miesiąc ustaloną kwotę aż do momentu rezygnacji z usługi. Inne firmy, oferują możliwość opłat abonamentowych wymagając od klienta ponownego „zakupu” usługi / produktu każdego miesiąca.
Porównanie
Przelewy24 | DotPay | Transferuj.pl | PayU | PayByNet | PayLane | eCard | Homepay |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Konto przejściowe | Konto przejściowe | Konto przejściowe | Konto przejściowe | Konto przejściowe | Konto przejściowe | Konto przejściowe | Konto przejściowe |
Tak | Tak | Tak | Tak | Nie | Tak | Tak (automatyczny przelew na konto klienta w ciągu 3dni) | Tak |
Silne strony | Silne strony | Silne strony | Silne strony | Silne strony | Silne strony | Silne strony | Silne strony |
|
Brak danych |
|
|
|
|
|
Niskie prowizje e-transferów bankowych (od 1% do 1.5%) |
Metody Płatności | Metody Płatności | Metody Płatności | Metody Płatności | Metody Płatności | Metody Płatności | Metody Płatności | Metody Płatności |
|
|
|
|
|
|
|
|
Integracje | Integracje | Integracje | Integracje | Integracje | Integracje | Integracje | Integracje |
|
|
|
|
|
|
Brak gotowych rozwiązań plug-n-play, integracja we własnym zakresie na podstawie dokumentacji technicznej |
|
Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne | Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne | Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne | Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne | Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne | Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne | Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne | Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne |
Tak | Tak | Tak | Nie | Nie | Nie | Nie | Tak |
Prowizje, koszty założenia i obsługi | Prowizje, koszty założenia i obsługi | Prowizje, koszty założenia i obsługi | Prowizje, koszty założenia i obsługi | Prowizje, koszty założenia i obsługi | Prowizje, koszty założenia i obsługi | Prowizje, koszty założenia i obsługi | Prowizje, koszty założenia i obsługi |
Orientacyjny cennik. Szczegółowe informacje na email lub po kontakcie z telefonicznym biurem obsługi | Cennik przygotowywany indywidualnie przez konsultanta | Cennik | Cennik przygotowywany indywidualnie przez konsultanta | Prowizja od 0.9 do 1.9%, brak innych opłat. Szczegóły po rozmowie z konsultantem. | Orientacyjny cennik, na stronie www. Szczegółowy po kontakcie z konsultantem | Cennik przygotowywany indywidualnie przez konsultanta | Cennik |
Wypłaty z konta przejściowego | Wypłaty z konta przejściowego | Wypłaty z konta przejściowego | Wypłaty z konta przejściowego | Wypłaty z konta przejściowego | Wypłaty z konta przejściowego | Wypłaty z konta przejściowego | Wypłaty z konta przejściowego |
Wypłaty za 0zł, zlecanie przelewu można dokonać w dowolnym momencie, brak kwoty minimalnej wypłaty | Wypłaty za 0zł, zlecanie przelewu można dokonać w dowolnym momencie, brak kwoty minimalnej wypłaty | Pierwsze 4 wypłaty w miesiącu są darmowe, później 2zł/przelew. Zlecanie przelewu można dokonać w dowolnym momencie, brak kwoty minimalnej wypłaty | Wypłaty za 0zł, można dokonać zlecania przelewu w dowolnym momencie, brak kwoty minimalnej wypłaty | Nie dotyczy | 0zł za wypłaty. Terminy wypłat – w zależności od ustaleń i obrotu. Najczęściej co tydzień lub dwa tygodnie. | Wypłata automatyczna w ciągu 3 dni od pojawienia się pieniędzy na koncie przejściowym (minus prowizja) |
|
Na zakończenie
Jeśli jesteś reprezentantem firmy oferującej usługi płatności elektronicznej i widzisz w tym zestawieniu błędy proszę o [echo_link id=”8″ text=”kontakt”].
[signature]
Artykuł jest jak najbardziej ukończony. W razie zmian w ofertach firm będę uzupełniał zestawienie.
Bardzo nieczytelnie przedstawione dane. Polecam wyciąć ze źródła strony tabelę obejrzeć ją w nowym pliku.
Dobre zestawienie, czegoś takiego szukałem. Niestety tabela mało czytelna, lepsza już by była duża infografika.
„Oczekiwanie za wpłatą” to jest po poznańsku, ale już nie po polsku. 🙂 Powinno być „oczekiwanie na wpłatę”.
homepay należy do zdecydowanie najgorszych i nieżetelnych partnerów sms
potrafi ot tak wycofać wszystkie zgromadzone środki z norwegii przez pół roku
bo ich partner sms z norwegii ich oszukał
no chwila ale ja podpisalem umowe z homepay, a nie z kimś tam z norwegii
zatem panowie webmasterzy od Homepay usług sms nigdy