Ranking operatorów płatności internetowych – jakiego wybrać w 2023 roku?

loga systemów płatności internetowych

Chcesz połączyć swoją stronę www z systemem płatności internetowych? Nie wiesz jaki wybrać? Tworząc te porównanie przekonałem się, że wybranie najlepszej firmy wcale nie jest takie proste. Mam jednak nadzieję, że informacje, które tu znajdziesz pozwolą Ci w dokonaniu najlepszego wyboru.

W tym artykule znajdziesz porównanie ofert:

  1. Przelewy24
  2. DotPay
  3. Transferuj.pl
  4. PayU
  5. PayByNet
  6. PayLane
  7. eCard
  8. Homepay

Trudności w tworzeniu porównania

Aby porównać oferty należy przede wszystkim je rozumieć oraz posiadać dobre informacje. Niestety, podczas tworzenia porównania natknąłem się na problemy w postaci:

  1. nieaktualnych stron www usługodawców
  2. trudnej nomenklatury
  3. różnej interpretacja terminów w zależności od usługodawcy
  4. przeświadczenia niektórych firm o ich cechach wyróżniających, które w większości przypadków wcale takie nie były
  5. cenników tworzonych „pod klienta”, dostępnych tylko po kontakcie z handlowcami

Z tego powodu, większość danych uzyskałem od reprezentantów opisywanych firm więc powinny być bardziej aktualne niż informacje z ich stron www. Pomimo tego mogły wkraść się błędy. Przedstawione tutaj dane nie powinny być rozumiane jako oferta handlowa w rozumieniu ustawy. W miarę możliwości postaram się uaktualniać wszelkie zamieszczone informacje.

Rzeczy, które musisz wiedzieć

Dla kogo jest to zestawienie

W porównaniu ograniczałem się wyłącznie do usług, którymi mogą być zainteresowani właściciele stron internetowych. Nie znajdziesz więc tutaj informacji, nt. przelewów pocztowych, regulowania płatności w sklepach spożywczych, integracjach z aplikacjami na telefony, itd.

Konto przejściowe

Olbrzymia większość usługodawców płatności online używa konta przejściowego. Oznacza to, że pieniądze, które wpłaci klient lądują na koncie usługodawcy, z którego można następnie zlecać dokonanie przelewów na własne konto.

W zależności od usługodawcy (oraz czasami obrotu miesięcznego) przelewy na własne konto mogą być wykonywane albo w określonym czasie (np. raz w tygodniu) albo w dowolnym momencie. Czasami związane są z tym opłaty za przelew lub wymagane minimum wartości przelewu.

Okres oczekiwania za wpłatą na konto przejściowe

Jeśli płatność Klient -> Ty została dokonana przy pomocy e-transferu bankowego to pieniążki mogą znaleźć się na Twoim koncie przejściowym w ciągu od kilku godzin do nawet 3 dni. Spowodowane jest to tym, że niektóre banki nie wykonują przelewów / księgują wpłat w godzinach wieczornych i weekendach.

PayPal

PayPal widnieje jako jedna z możliwości dokonania wpłaty w większości systemów płatności elektronicznych. Aby z niego skorzystać należy mieć jednak podpisaną oddzielną umowę bezpośrednio z PayPal. Jeśli Twój klient skorzysta z tej formy płatności to zastosowany będzie tutaj jej cennik prowizyjny.

Typy transferów bankowych

Automatyczny e-transfer (nazywany także „pay-by-link”) oznacza, że po zalogowaniu na swoje konto bankowe klient zobaczy uzupełniony formularz przelewu. Po jego stronie leży więc wyłącznie potwierdzenie płatności.

Pół-automatyczny e-transfer oznacza, że pola w formularzu przelewu nie są wypełnione i klient musi to zrobić ręcznie.

E-transfer wspomagany działa na zasadzie dodatku do przeglądarki, który automatyzuje wypełnianie pól jak w systemie pay-by-link.

Płatności przez telefon

Płatności przez telefon mogą odbywać się poprzez:

  1. SMS Premium
  2. Aplikację do skanowania kodów QR (CodiPay, RockPay)
  3. Aplikację wirtualnego portfela (SkyCash, mPay)
  4. Aplikację banku (IKO (PKO BP), PeoPay(Pekao S.A.))
  5. Usługę IVR oraz MOTO (obie są opisane poniżej)
CZYTAJ  Upsell - co to znaczy? Definicja i korzyści dla biznesu z upsellingu

IVR kontra MOTO

IVR to system bazujący na automatycznej sekretarce, która odbiera dane karty płatniczej klienta (wpisywanej przy pomocy klawiatury telefonu) a następnie je przetwarza i potwierdza wysyłkę pieniędzy.

System MOTO działa w podobny sposób lecz opiera się na Call Center, gdzie dane przekazywane są żywej osobie.

Generowanie linku

Nie należy mylić tej metody płatności z usługą pay-by-link. Sprzedawca korzystający z tej metody może zdefiniować dane do przelewu a następnie wygenerować link, który może np. przesłać w mailu swojemu klientowi. Kiedy klient w niego kliknie to przejdzie na stronę wyboru metody płatności.

Integracje

W punkcie „integracje” znajdziesz listę systemów stron www, z którymi zintegrowane są systemy płatności online. Jeśli Twojego systemu nie ma na liście to integracją będzie musiał się zająć Twój programista w oparciu o dokumentację techniczną.

Płatności abonamentowe (cykliczne)

Zgodnie z informacjami z biura obsługi klienta, płatności abonamentowe mogą być realizowane przez wszystkich usługodawców. Po głębszej analizie okazuje się, że tak nie jest.

Wymienione w tabeli firmy, które oferują taką możliwość płatności pobierają z konta klienta co miesiąc ustaloną kwotę aż do momentu rezygnacji z usługi. Inne firmy, oferują możliwość opłat abonamentowych wymagając od klienta ponownego „zakupu” usługi / produktu każdego miesiąca.

Porównanie

Przelewy24 DotPay Transferuj.pl PayU PayByNet PayLane eCard Homepay
Konto przejściowe Konto przejściowe Konto przejściowe Konto przejściowe Konto przejściowe Konto przejściowe Konto przejściowe Konto przejściowe
Tak Tak Tak Tak Nie Tak Tak (automatyczny przelew na konto klienta w ciągu 3dni) Tak
Silne strony Silne strony Silne strony Silne strony Silne strony Silne strony Silne strony Silne strony
  1. Natychmiastowe wypłaty zgromadzonych środków
  2. Aplikacja na Facebooka
  3. Wirtualne portmonetki klientów, np. klienci e-sklepu mogą w nim trzymać pieniądze na kolejne zakupy.
Brak danych
  1. Uproszczenie transferu pół-automatycznego przez graficzne instrukcje dokonania płatności
  1. Płatności jednym kliknięciem dla zarejestrowanych klientów
  1. Wpłata bezpośrednio na konto klienta
  2. Nie przetwarza danych klientów robiących wpłaty
  3. Może służyć jako drugi system płatności na stronie www
  4. Obsługuje 50 banków spółdzielczych (docelowo 400)
  1. Promowane jako rozwiązanie dla firm działających na różnych rynkach światowych
  2. Płatności jednym kliknięciem dla zarejestrowanych klientów
  3. oferta dla startupów
  4. Rozwiązanie dla dużych międzynarodowych firm: Automatic Payment Optimizer (Mechanizm, który grupuje konta merchanckie i wysyła płatność do tego o najniższych stawkach.)
  1. Automatyczna wpłata na konto klienta w terminie do 3 dni od wpłaty na konto przejściowe
  2. Wielowalutowość – karta zawsze jest obciążana dokładnie kwotą w jakiej była ustalona cena a nie kwotą przybliżoną z powodu różnic kursowych
  3. Zwroty e-przelewów – dokonanie zwrotu kwoty do klienta przy wykorzystaniu administratora płatności. Zwrócone kwoty potrącane są z bieżących płatności wpływających na rzecz Akceptanta
Niskie prowizje e-transferów bankowych (od 1% do 1.5%)
Metody Płatności Metody Płatności Metody Płatności Metody Płatności Metody Płatności Metody Płatności Metody Płatności Metody Płatności
  1. Płatność kartą
  2. 37 opcji e-transferów bankowych (w tym 18 automatycznych). Pół-automatyczne e-transfery mogą być wspomagane dodatkiem do przeglądarki.
  3. Płatności przez telefon: IKO, mPay, SkyCash, PeoPay, SMS Premium, IVR, MOTO
  4. PayPal
  5. Płatności cykliczne (abonamentowe). Stałe zlecenie obciążenia karty
  6. Raty (realizowane przez Alior Bank i Sygma Bank)
  1. Płatność kartą
  2. 38 opcji e-transferów bankowych (w tym 22 automatyczne)
  3. Płatności przez telefon: IKO, mPay, SkyCash, PeoPay, CodiPay, SMS Premium
  4. PayPal
  5. Raty (realizowane przez Alior Bank)
  1. Płatność kartą
  2. 40 opcji e-transferów bankowych (w tym 12 automatycznych). Pół-automatyczne e-transfery mogą być wspomagane dodatkiem do przeglądarki.
  3. PayPal
  4. Płatności przez telefon: IKO, mPay, RockPay
  5. Raty (realizowane przez Alior Bank)
  1. Płatność Kartą
  2. 30 opcji e-transferów bankowych (w tym 18 automatycznych)
  3. PayPal
  4. SMS Premium
  5. Raty (realizowane przez Alior Bank)
  1. Płatności kartą
  2. 6 opcji automatycznych e-transferów bankowych
  3. Transfery do 50 banków spółdzielczych (docelowo 400)
  4. Generowanie linków
  1. Płatność kartą
  2. 20 opcji e-transferów bankowych (w tym 8 automatycznych)
  3. Płatności cykliczne (abonamentowe)
  4. Obsługa wielu dodatkowych metod przelewów i kart debetowych używanych w innych częściach Europy, np. Dankort (Dania), CartaSi (Włochy).
  5. PayPal
  1. Płatność kartą
  2. 34 opcje e-transferów bankowych (w tym 21 automatycznych)
  3. Generowanie linków
  4. Płatności cykliczne (abonamentowe) – stałe zlecenie obciążenia karty
  5. PayPal
  6. Płatności przez telefon: SMS Premium, mPay, SkyCash, uPaid, PeoPay, MOTO, IVR
  1. Przelew bankowy: 15 banków, 0 automatycznych
  2. Płatność przez telefon: SMS Premium, IVR
  3. Generowanie linków
Integracje Integracje Integracje Integracje Integracje Integracje Integracje Integracje
  1. VirtueMart (1 i 2)
  2. OpenCart (1.4 i 1.5)
  3. Magento
  4. ZenCart
  5. PrestaShop (1.3, 1.4 oraz 1.5)
  6. WordPress e-commerce
  7. Drupal Commerce
  8. Sote e-sklep
  9. IAI-Shop
  10. Ivento
  11. ShopMaker
  12. Pffshop
  13. Prosklepy
  14. Selly
  15. Shoper
  16. Comarch iSklep24
  17. Quckcart
  18. osCommerce
  19. eCommerce24h
  20. cStore
  21. Qshop
  22. Sklepy24h
  23. GOshop
  24. Extreme commerce
  25. Bazarek
  26. Marpnet
  27. mediaSens
  28. Rubyonrails
  29. RedCart
  30. Max-shop
  31. Sklepna5
  32. BestshopPro
  33. TanieSklepyInternetowe
  34. eproSHOP
  35. isklep24
  36. Buisness Shop
  37. 100sklepów
  38. Sklepolandia
  39. Gekosale
  40. iSklep
  41. Mercatum
  42. Mercatus
  43. SoftSolid CS Cart
  44. Firmao
  45. Ebexo
  46. Facebook (więcej informacji)
  1. IAI shop
  2. Comarch ERP e-sklep
  3. GoShop
  4. MySklepOSC
  5. Aptus.shop
  6. brutto.pl
  7. RedCartv
  8. Triger
  9. SoteShop
  10. Quick.Cart
  11. Netidea
  12. KQS.store
  13. BestSeller
  14. Market Express
  15. CStore
  16. InteliShop
  17. Business Shop (home.pl)
  18. Shoper
  19. i-sklep
  20. web-market
  21. esklep-os
  22. Ebexo
  23. EPro
  24. 3D Studio Production
  25. osCommerce
  26. Magento
  27. ZenCart
  28. VirtueMart
  29. Classifieds
  30. CubeCart
  31. PrestaShop
  32. ZenCart (moduł obsługi e-raty)
  33. PrestaShop (moduł obsługi e-raty)
  34. osCommerce (moduł obsługi e-raty)
  1. QuickCart 5.2 i nowsze
  2. AdminPanel
  3. ePRO
  4. RedCart
  5. SklepyFirmowe.pl
  6. GekoSale
  7. 100 sklepów
  8. Selly
  9. 24-sklepy
  10. Max-shop
  11. oscGOLD
  12. shoplo
  13. shop-it.pl
  14. i-sklepy.pl
  15. goshop.pl
  16. intralogic.eu
  17. marpnet
  18. iwebstore.pl
  19. SklepNa5.pl
  20. AptusShop
  21. IAI-shop.com
  22. VirtuaMart dla Joomli
  23. RedShop
  24. PrestaShop
  25. osCommerce
  26. ZenCart
  27. Drupal + Ubercart
  28. Drupal + Commerce
  29. Magento
  30. OpenCart
  31. QuickCart
  32. Shoper
  33. QuickShop
  34. WHMCS
  35. CubeCart
  36. Sleekstore dla WordPress
  37. WP e-commerce
  38. Blesta
  39. Oxid
  40. Joom Shopping
  41. Woo Commerce
  42. Django
  1. Allegro
  2. PrestaShop
  3. OpenCart
  4. Magento
  5. osCommerce
  1. empathy
  2. ePro
  3. goShop
  4. cStore
  5. Bestseller
  6. 100sklepów
  7. sellSmart
  8. RedCart
  9. i-sklep
  10. moonBite
  11. sellY
  12. mySklep.pl
  13. IAI-shop.com
  14. Naomisoft
  15. cartLab
  16. Comarch ERP
  17. Sote Sklep
  18. SklepyFirmowe.pl
  19. WellCommerce.pl
  20. NetArch
  1. Magento,
  2. osCommerce,
  3. ZenCart,
  4. OpenCart,
  5. PrestaShop,
  6. WordPress,
  7. Shoplo,
  8. X13.pl
Brak gotowych rozwiązań plug-n-play, integracja we własnym zakresie na podstawie dokumentacji technicznej
  1. Blesta
  2. ClickShop
  3. Drupal Commerce 7
  4. Gesior AAC
  5. Joomla Virtuemart 1.1.x
  6. Modern AAC
  7. OpenCart 1.5
  8. PrestaShop 1.4
  9. SoteShop 5.2
  10. WHMCS 5.0
  11. WHMCS SMS 5.0
  12. WordPress e-commerce
Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne Możliwość sprzedaży przez osoby fizyczne
Tak Tak Tak Nie Nie Nie Nie Tak
Prowizje, koszty założenia i obsługi Prowizje, koszty założenia i obsługi Prowizje, koszty założenia i obsługi Prowizje, koszty założenia i obsługi Prowizje, koszty założenia i obsługi Prowizje, koszty założenia i obsługi Prowizje, koszty założenia i obsługi Prowizje, koszty założenia i obsługi
Orientacyjny cennik. Szczegółowe informacje na email lub po kontakcie z telefonicznym biurem obsługi Cennik przygotowywany indywidualnie przez konsultanta Cennik Cennik przygotowywany indywidualnie przez konsultanta Prowizja od 0.9 do 1.9%, brak innych opłat. Szczegóły po rozmowie z konsultantem. Orientacyjny cennik, na stronie www. Szczegółowy po kontakcie z konsultantem Cennik przygotowywany indywidualnie przez konsultanta Cennik
Wypłaty z konta przejściowego Wypłaty z konta przejściowego Wypłaty z konta przejściowego Wypłaty z konta przejściowego Wypłaty z konta przejściowego Wypłaty z konta przejściowego Wypłaty z konta przejściowego Wypłaty z konta przejściowego
Wypłaty za 0zł, zlecanie przelewu można dokonać w dowolnym momencie, brak kwoty minimalnej wypłaty Wypłaty za 0zł, zlecanie przelewu można dokonać w dowolnym momencie, brak kwoty minimalnej wypłaty Pierwsze 4 wypłaty w miesiącu są darmowe, później 2zł/przelew. Zlecanie przelewu można dokonać w dowolnym momencie, brak kwoty minimalnej wypłaty Wypłaty za 0zł, można dokonać zlecania przelewu w dowolnym momencie, brak kwoty minimalnej wypłaty Nie dotyczy 0zł za wypłaty. Terminy wypłat – w zależności od ustaleń i obrotu. Najczęściej co tydzień lub dwa tygodnie. Wypłata automatyczna w ciągu 3 dni od pojawienia się pieniędzy na koncie przejściowym (minus prowizja)
  1. Pierwsza wyplata darmowa, każda kolejna 1 zł, minimalna kwota wypłaty 50zł
  2. Wypłaty z e-transferów można wykonywać w dowolnym terminie i ilości
  3. Wypłaty za kampanii SMS oraz IVR można realizować raz w miesiącu (po raporcie za dany miesiąc)
CZYTAJ  Badanie ankietowe - czym jest i na czym polega? Kiedy warto je przeprowadzić?

Na zakończenie

Jeśli jesteś reprezentantem firmy oferującej usługi płatności elektronicznej i widzisz w tym zestawieniu błędy proszę o [echo_link id=”8″ text=”kontakt”].

[signature]

Podobne wpisy

4 komentarze

  1. Bardzo nieczytelnie przedstawione dane. Polecam wyciąć ze źródła strony tabelę obejrzeć ją w nowym pliku.

  2. Dobre zestawienie, czegoś takiego szukałem. Niestety tabela mało czytelna, lepsza już by była duża infografika.

    „Oczekiwanie za wpłatą” to jest po poznańsku, ale już nie po polsku. 🙂 Powinno być „oczekiwanie na wpłatę”.

  3. homepay należy do zdecydowanie najgorszych i nieżetelnych partnerów sms
    potrafi ot tak wycofać wszystkie zgromadzone środki z norwegii przez pół roku
    bo ich partner sms z norwegii ich oszukał

    no chwila ale ja podpisalem umowe z homepay, a nie z kimś tam z norwegii

    zatem panowie webmasterzy od Homepay usług sms nigdy

Możliwość komentowania została wyłączona.