Jak zarabiać na blogu? Praktyczny poradnik

Umieszczanie reklam na blogu to najprostszy sposób na zarobek. Co możesz jednak zrobić kiedy nie chcesz zaśmiecać nimi swojej strony? Mi do głowy przychodzi pięć sposobów, z których cztery nie są obciążone ryzykiem usunięcia Twojego bloga z indeksu Google. W tym artykule powiem Ci o nich wszystkich.

Sprzedawaj dostęp do swoich artykułów

Blog z założenia jest źródłem wiedzy na jakiś temat. Możesz to wykorzystać udostępniając pełne artykuły tylko zarejestrowanym (i płacącym) użytkownikom. Aby zarabiać w ten sposób musisz :

  • publikować oryginalne i wartościowe artykuły,
  • mieć wysoki autorytet wśród obecnych czytelników,
  • posiadać dość dużą ilość stałych czytelników,
  • mieć sporo nowych odwiedzin

Buduj listę mailingową

Lista mailingowa zawiera adresy wszystkich osób, które wyraziły chęć otrzymywania od Ciebie newslettera lub innych informacji drogą mailową.

Oczywiście, najłatwiej taką listę wykorzystać okazjonalnie wysyłając subskrybentom materiały reklamowe. Na szczęście nie jest to jedyny sposób jej monetyzacji. Nie zapominaj, że duża ilość osób, które chcą otrzymywać od Ciebie wiadomości ma olbrzymią siłę marketingową.

Przykładowo, możesz spróbować namówić swoich czytelników do:

  • polecania Twojej strony swoim znajomym,
  • zapisania się do Twojego webinarium,
  • zakupienia Twojej książki,
  • wzięcia udziału w ważnej ankiecie, itp.

Promuj siebie i swoje usługi

Napisałeś książkę lub prowadzisz webinarium? A może masz małą firmę produkującą ręcznie wyszywane chusteczki? Niezależnie od tego czym się zajmujesz blog jest świetnym miejscem aby siebie wypromować i zyskać nowych klientów. Pisząc ciekawe artykuły zyskujesz autorytet i rozpoznanie. Pokazujesz swoją ekspertyzę w danym temacie. Wykorzystaj to dodając do menu stronę przedstawiającą Twoje usługi a wielu z Twoich czytelników się z nią zapozna.

Zapisz się do programu partnerskiego

W odróżnieniu od emisji zwykłych reklam gdzie zarabiasz kiedy Twój czytelnik kliknie w reklamę, program partnerski zakłada wypłatę prowizji wyłącznie, kiedy dokona on jakiejś konkretnej akcji na stronie sprzedawcy. Taką akcją jest w większości przypadków kupno produktu ale możesz się też spotkać z wymaganiem przeczytania tekstu, rejestracji czy też polubienia profilu firmy na Facebooku.

CZYTAJ  Afiliacja - co to jest? Praktyczny poradnik z wiedzą o afiliacji

Aby zapewnić sobie zyski i w miarę wysoką konwersję będziesz musiał przychylnie nastawić swojego użytkownika do wykonania akcji. Klasyczne reklamy banerowe i tekstowe się do tego słabo nadają. Większą konwersję uzyskasz pisząc artykuł na temat oferty sprzedawcy, recenzując jego produkt lub go po prostu polecając.

Pamiętaj jednak aby działać etycznie. Nie pisz kłamliwych artykułów tylko po to aby coś sprzedać ponieważ stracisz zaufanie czytelników. Polecaj tylko rzeczy, które mogą im się przydać.

Ale pod żadnym pozorem nie sprzedawaj linków

Linki kierujące do innych stron są jednych z najpotężniejszych narzędzi w pozycjonowaniu. Ich ilość oraz jakość stron, z których prowadzą bezpośrednio przekłada się na pozycję strony w Google. Ich wartość spowodowała powstanie biznesu zajmującego się sprzedażą takich linków. Niestety, ani sprzedawanie ani kupowanie linków nie są działaniami, które Google toleruje. Dlaczego?

Otóż, osoba, które kupi od Ciebie link może dzięki temu się sztucznie pozycjonować, co jest niezgodne z regulaminem Google. Sztuczne pozycjonowanie sprawia, że mało wartościowe strony mogą być wyżej w rankingu niż te, które naprawdę sobą coś reprezentują. Uczestnicząc w wymianie linków przyczyniasz się do tego.
Takie działania grożą więc nałożeniem przez Google filtra lub nawet usunięcie witryny (kupującej i sprzedającej) z wyników wyszukania.

Co dalej?

Jeśli zastanawiasz się jak poprawić dochodowość swojej strony [echo_link id=”626″ text=”poradź się mnie”] lub zamów [echo_link id=”1618″ text=”analizę jej skuteczności”]. Dowiesz się z niej jakie błędy sprawiają, że odwiedzający nie korzystają z Twojej oferty.

[signature]

Podobne wpisy