Znalezione w sieci. Sierpień 2013
Kolejny miesiąc za nami, czas więc na podsumowanie artykułów, którymi podzieliłem się z wami na Facebooku. W sierpniu mogliście się dowiedzieć:
- Jakie czynniki mają wpływ na pozycję strony w lokalnych wynikach wyszukania Google
- Jak 7 firm powiększyło swój przychód o średnio 425%
- Czy obecność firmy na Facebooku ma sens
- Jak (zadziwiająco) duży jest (wg. badań) wpływ linków z Google+ na pozycję w rankingach Google
- Jakie są cechy idealnego komentarza na blogu
Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w lokalnych wynikach wyszukania Google?
Ustalając kolejność wpisów w wynikach wyszukania Google bierze pod uwagę ponad 100 różnych czynników. Niestety, nikt nie zna ich wszystkich, ponieważ są utajnione. Dodatkowo sam skrypt oceniający jest cały czas modyfikowany co przekłada się na zmieniającą się wartość niektórych z nich.
To wszystko sprawia, że badania nt. tych czynników zawsze dają bardzo przydatne informacje. Ponownie za takie badania wziął się specjalistyczny i opiniotwórczy blog MOZ. Tym razem „na celowniku” znalazły się lokalne wyniki wyszukania. Jakie były rezultaty tegorocznego badania?
Jak 7 firm powiększyło swój przychód o średnio 425%
Celem strony E-Biznes Krok Po Kroku jest (między innymi) zwiększenie świadomości oraz wiedzy czytelników na tematy związane ze skutecznością stron www. Dotychczas jednak nie dzieliłem się na jego Facebookowym profilu żadnymi linkami do artykułów o poprawie tej skuteczności. Tym razem naprawiłem swój błąd.
Z poniższego artykułu dowiesz się jakie metody użyło 7 różnych firm aby… a zresztą, to wszystko wiesz już z tytułu.
Czy obecność firmy na Facebooku ma sens?
Na to pytanie postanowił w swoim artykule odpowiedzieć Mateusz Wisła. A skąd w ogóle taka myśl zrodziła się w jego głowie? Otóż, nie tylko on zauważył, że firmom na Facebooku żyje się bardzo ciężko. Rezultaty obecności i aktywnego działania firmy na największej sieci społecznościowej w większości przypadków są rozczarowujące. Dlaczego tak się dzieje? Czy jest na to rada?
Jak (zadziwiająco) duży jest (wg. badań) wpływ linków z Google+ na pozycję w rankingach Google
Kolejne badanie od MOZ. Tym razem koncentrujące się wyłącznie na sile pozycjonowania linków pochodzących z sieci Google+. A siła ta jest zadziwiająco duża. Tak duża, że wywołała małe zamieszanie w sieci. Spowodowała nawet, że sam Matt Cutts (szef działu walki ze SPAMem w Google) zabrał głos w tej sprawie.
Jakie są cechy idealnego komentarza na blogu
Dobry komentarz jest wartościowy dla właścicieli stron, na którym się pojawił oraz dla osób komentujących. Ci pierwsi otrzymują gratis ciekawą treść, niejednokrotnie bardzo wzbogacającą artykuł. Ci drudzy z kolei mogą pokazać swoją wiedzę oraz nakłonić czytelników do odwiedzenia ich strony (oczywiście, jeśli umieścili w treści link). A ty, do której grupy się zaliczasz?
[signature]